قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است

قدرت خودباوری، ثمره انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که امام خمینی (ره) به مردم عزت و آبرو داد، گفت : قدرت خود باوری، ثمره انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ازمشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امشب در آغاز جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، قدرت خودباوری را ثمره انقلاب اسلامی دانست. 
وی با اشاره به اینکه چهل سال از عمرانقلاب اسلامی همراه با فراز و نشیب ها گذشت، اظهار داشت: ما وظیفه داریم آن چه قبل از انقلاب گذشته بیان کنیم، تاجوانان عزیز قدر انقلاب اسلامی را بهتر بدانند و از طرفی مراقب آسیب ها باشیم تا انقلاب دچار چالش نشود. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا بیان اینکه در گذشته این مرز و بوم، قدرت های شیطانی انگلیسی و آمریکایی برای این کشور حاکم تعیین می کردند، گفت: دشمنان، رضاخان را در ایران و آتاتورک را در ترکیه سرکار آوردند تا آثار دین را از بین برده و کشورها را وابسته کنند. چرچیل بارها اذعان کرد رضاخان را خودمان آوردیم و بعد هم او به جزیره موریس تبعید شد.
وی با بیان اینکه دردوره محمدرضا تمام کشوردر اختیار بیگانگان بود و 40 هزار مستشار آمریکایی درکشور بودند، افزود: در سال 1342 قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند و اولین کسی که علیه این قانون فریاد کشید و دست به افشاگری زد امام خمینی (ره) بود .
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: آمریکایی ها در 28 مرداد سال 1332 با کودتا شاه  را دوباره به کشور بازگرداندند، اما در سال 1357 امام(ره) دیگر اجازه کودتا نداد و انقلاب پیروز شد. 
وی با تاکید براینکه دشمنان امروز نمی خواهند دستاورد های انقلاب اسلامی به جوانان نشان داده شود، گفت: شعار امام این بود که ما می توانیم و به جوانان اعتماد به نفس می داد. 
وی با بیان اینکه امام به مردم عزت و آبروداد، تصریح کرد: ما امروز آمریکایی ها و اروپایی ها را به شگفتی وا داشته ایم، ملتی که در زمان شاه وابسته بود الان در بسیاری از صنایع خودکفا شده و به توانایی بالایی رسیده است .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: امروز نیروگاه ها، پل ها و سدها را خودمان می سازیم. ماهواره با موجودات زنده به فضا می فرستیم. در انرژی هسته ای جزو چند کشور برتر دنیا هستیم. موشک خودمان می سازیم و آن چنان پیشرفت کرده ایم که دشمن به وحشت افتاده است.


وی یادآور شد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی  پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی در ایران بودند، اما امروز در همه کشور پزشکان متخصص و باسواد ایرانی حضور دارند و این به برکت انقلاب اسلامی است. 
وی افزود: در دوران شاه سفیر آمریکا در کشور حکومت می کرد اما الان رئیس جمهور آمریکا درخواست می کند تا با یکی از مسئولین کشورمان ملاقات نماید .
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در دوران قاجار و پهلوی چندین کشوراطراف ما، مانند ارمنستان، گرجستان و بحرین را از سرزمین ایران جدا کردند، تصریح کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس با وجود حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی و حامیان منطقه ای شان از صدام ، حتی یک وجب از خاک این کشوردراشغال دشمن باقی نماند.
وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی مستقل ترین کشور جهان است و تنها کشوری که نمی توانند به او زور بگویند، جمهوری اسلامی ایران است. 
وی گفت: ما نه تنها کشورمان بلکه منطقه را هم حفظ کرده ایم و فرزندان شما با همکاری چند کشور دیگر اجازه ندادند توطئه دشمنان موفق شود و سوریه و عراق را بگیرند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه داعش در عراق و سوریه شکست خورد و ایران اسلامی توانست جلوی توسعه طلبی آمریکا را بگیرد، افزود: آمریکایی که ادعای ابر قدرتی دارد، امروز در سوریه زمین گیر شده است و اعلام می کند از این کشور بیرون می رود. 
وی در ادامه به ساده زیستی زندگی امام امت اشاره کرد و گفت : امام تا وقتی که در قید حیات بودند یک ریال از بودجه دولتی استفاده نکردند و خانه امام در جماران اجاره ای و تا زمان رحلت ایشان همین گونه بود .
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر درپایان با بیان اینکه ایران اسلامی افتخارمی کند که رهبری آن را یک مرجع تقلید بعهده دارد، تاکید کرد: شما که شهید، مجروح و جانباز داده اید صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستید، از این انقلاب به خوبی پاسداری کنید و آن را به نسل های آینده تحویل دهید.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران