تاکید بر بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جدید

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی روحانیون کاروان های اعزامی به عتبات بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون کاروان های اعزامی به عتبات عالیات با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ، بازگوئی وشکر نعمت های الهی را موجب بالا رفتن ظرفیت دریافت نعمتهای الهی وافزایش آن برشمرد و بازخوانی شرایط و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید ضروری دانست .
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی انقلاب اسلامی را انفجار نور برشمرد و گفت : کسانی که دوران ستم شاهی را ندیده اند به راحتی نمی توانند جنایات رژیم پهلوی را حسّ کنند.
‏وی با اشاره به برخی از وقایع تلخ وجنایات آن زمان گفت: در زمان طاغوت مردم حق اظهار نظر درباره کشور خود را نداشتند و اجانب در ایران حاکم بودند ، حکومت پهلوی دست نشانده بیگانگان بود و جرئت ایستادگی در مقابل آنان را نداشت .
نماینده بعثه رهبری در عراق با اشاره به نعمت های بزرگ امنیت ، عمران ، آبادی و استقلال ملت ، اظهار داشت: امروز در کشور مردم سرنوشت خود را تعیین و آزادانه مسائل خود را مطرح می کنند حال آن که در زمان طاغوت کسی جرئت حرف زدن نداشت وهرکس کوچکترین حرفی می زد در زندانهای مخوف وشکنجه های وحشتناک گرفتار می شد .
وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم گفت : خداوند از ما می خواهد شکرگزار نعمت هایی باشیم که به ما داده است و آن را فراموش نکنیم. نعمت انقلاب اسلامی که نتیجه خون هزاران شهید و جانباز است، بزرگترین نعمت است و باید از آن حفاظت نماییم و به نسل بعد بسپاریم و انشاءالله به دست صاحب اصلی آن ، حضرت امام‌عصر (عج) برسد.
‏وی گفت: استکبار جهانی از اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو مطرح است سخت عصبانی و در مقام مقابله با آن است و هرروز توطئه جدیدی می کند تا مانع صدور ارزشهای انقلاب اسلامی شود و نگذارد این شجره طیبه فراگیر شود .
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی افزود : ‏عالمان و اندیشمندان و صاحبان قلم و بیان ، رسالت سنگینی در بیان ارزشهای انقلاب و دست آوردهای چهل ساله آن دارند که لازم است آن را برای دنیا و مخصوصاً نسل جوان تبیین کنند. 
وی در پایان از روحانیون کاروانها خواست درجلساتی که بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می شود دستاوردهای چهل ساله انقلاب را برای مردم بیان کنند وآنان را از توطئه دشمنان ونقشه های شوم آنان آگاه سازند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران