حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف

حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،کاروان های دانشگاهی از منزل و بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کاروان های دانشگاهی از منزل و بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف بازدید کردند.


 


طبق برنامه ریزی انجام شده ،همزمان سه کاروان دانشگاهی از استان های تهران، مرکزی و خراسان جنوبی در برنامه زیارت دوره اطراف حرم، از بیت تاریخی امام خمینی(ره) بازدید و در خصوص زندگی نامه امام (ره) از روایتگری حجت الاسلام و المسلمین قائمی که راوی بعثه مقام معظم رهبری هستند، بهره مند شدند.


 


حجت الاسلام و المسلمین قائمی بیان کرد: امام(ره) در آبانماه سال 1343 به ترکیه تبعید گردید. اما مشاورین شخص شاه با استدلال اینکه جرقه حرکت های امام خمینی(ره) در نجف اشرف بعلت وجود علمای برتر و مشهوری چون آیت الله حکیم کم فروغ و خاموش خواهد شد، تصمیم به انتقال امام به نجف اشرف گرفتند. امام در بدو ورودشان به شهر نجف اشرف، به درخواست علمای بزرگی چون آیت الله سیدمحسن شاهرودی و آیت الله حکیم مبادرت به اقامه نماز جماعت در مسجد نموده و تدریس خود را آغاز کردند که از اساسی ترین ویژگی های کلاس درس امام (ره) حاکمیت نظم و انظباط در کلاسها بوده است. بدین ترتیب با سختکوشی فراوانی که امام داشتند، مباحث درس ایشان بسیار رونق یافته و مجتهدین بیشماری را پرورش دادند.


 


به منظور پیشگیری از فعالیت امام خمینی(ره) در شهر نجف و با هدف ضربه زدن به ایشان، فرزند برومندشان مرحوم سید مصطفی خمینی توسط ساواک مسموم و به شهادت رسیدند. طبق روایت راوی محترم، امام خمینی (ره) از مرگ فرزندش در سال 1356 ابراز غم و اندوه ننموده و این موضوع را از الطاف خفیه الهی خواندند. اما پس از آن و به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت های انقلابی امام(ره) ،خانه ایشان محاصره و وی را مجبور نمودند به ترکیه بازگردند.


 


وی در ادامه افزود: توجه زیاد به قرآن از ویژگی های ذاتی امام خمینی (ره) بوده است، به نوعی که وی هر روز یک جزء قرآن می خوانده و هر ماه یک ختم قرآن می نموده است و در ایام ماه مبارک رمضان این میزان قرائت قرآن به سه برابر افزایش داشته است. همچنین امام خمینی(ره) به هنگام زیارت حرم مولا علی (ع) از پایین پای مبارک وارد و پس از قرائت زیارت امین الله و جامعه کبیره از پشت سر مبارک خارج می شدند. بنابراین عشق به ائمه معصوم و اهل بیت (ع) در زندگی امام موج می زده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران