حضور زایران ایرانی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،کاروان های دانشگاهی از منزل و بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کاروان های دانشگاهی از منزل و بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نجف اشرف بازدید کردند.


 


طبق برنامه ریزی انجام شده ،همزمان سه کاروان دانشگاهی از استان های تهران، مرکزی و خراسان جنوبی در برنامه زیارت دوره اطراف حرم، از بیت تاریخی امام خمینی(ره) بازدید و در خصوص زندگی نامه امام (ره) از روایتگری حجت الاسلام و المسلمین قائمی که راوی بعثه مقام معظم رهبری هستند، بهره مند شدند.


 


حجت الاسلام و المسلمین قائمی بیان کرد: امام(ره) در آبانماه سال 1343 به ترکیه تبعید گردید. اما مشاورین شخص شاه با استدلال اینکه جرقه حرکت های امام خمینی(ره) در نجف اشرف بعلت وجود علمای برتر و مشهوری چون آیت الله حکیم کم فروغ و خاموش خواهد شد، تصمیم به انتقال امام به نجف اشرف گرفتند. امام در بدو ورودشان به شهر نجف اشرف، به درخواست علمای بزرگی چون آیت الله سیدمحسن شاهرودی و آیت الله حکیم مبادرت به اقامه نماز جماعت در مسجد نموده و تدریس خود را آغاز کردند که از اساسی ترین ویژگی های کلاس درس امام (ره) حاکمیت نظم و انظباط در کلاسها بوده است. بدین ترتیب با سختکوشی فراوانی که امام داشتند، مباحث درس ایشان بسیار رونق یافته و مجتهدین بیشماری را پرورش دادند.


 


به منظور پیشگیری از فعالیت امام خمینی(ره) در شهر نجف و با هدف ضربه زدن به ایشان، فرزند برومندشان مرحوم سید مصطفی خمینی توسط ساواک مسموم و به شهادت رسیدند. طبق روایت راوی محترم، امام خمینی (ره) از مرگ فرزندش در سال 1356 ابراز غم و اندوه ننموده و این موضوع را از الطاف خفیه الهی خواندند. اما پس از آن و به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت های انقلابی امام(ره) ،خانه ایشان محاصره و وی را مجبور نمودند به ترکیه بازگردند.


 


وی در ادامه افزود: توجه زیاد به قرآن از ویژگی های ذاتی امام خمینی (ره) بوده است، به نوعی که وی هر روز یک جزء قرآن می خوانده و هر ماه یک ختم قرآن می نموده است و در ایام ماه مبارک رمضان این میزان قرائت قرآن به سه برابر افزایش داشته است. همچنین امام خمینی(ره) به هنگام زیارت حرم مولا علی (ع) از پایین پای مبارک وارد و پس از قرائت زیارت امین الله و جامعه کبیره از پشت سر مبارک خارج می شدند. بنابراین عشق به ائمه معصوم و اهل بیت (ع) در زندگی امام موج می زده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران