برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد

برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین 98 در مشهد

با حضور مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی، نخستین جلسه برنامه ریزی ستاد اربعین سال ۹۸ استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، مهدی فروزان در این جلسه گفت: در سال جاری حدود 150 هزار نفر از مردم استان به صورت سازماندهی شده و از طریق سایت سماح برای زیارت،  در اربعین اعزام شدند.


دبیر ستاد اربعین استان افزود: توانستیم در حوزه زائران خارجی 35 هزار و  693 نفر را از کشور افغانستان برای زیارت اربعین سازماندهی کنیم و حدود 14 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم استان را نیز اعزام نمائیم.


مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: مواکب باید به صورت صد در صد مردمی اداره شود تا بتوان در زمینه اشاعه اهداف فرهنگی اقدام نمود.


فروزان بر اصل حفظ عزتمندی مردم در جریان سفر به عتبات و رعایت قوانین و مقررات کشور عراق از سوی زائران تاکید کرد.


هادی پور دبیر کل مجمع مواکب کشور هم در این جلسه گفت:  باید از هم اکنون با برنامه ریزی صحیح و دقیق، دغدغه های موجود در خصوص اربعین سال  98 را برطرف کرد.


وی ادامه داد: در مجمع اهدافی در این خصوص ترسیم شده است که باید آن موضوعات را در ستادهای اربعین کشور پیگیری نماییم که یکی از آنها برنامه ریزی بلند مدت در زمینه خدمات رفاهی زائرین اربعین است.


دبیر کل مجمع مواکب کشور تاکید کرد: به طور حتم آنچه که به تسهیل امور خدمات رسانی در امر اربعین کمک می کند، هم پوشانی مواکب نسبت به یکدیگر است که نیازمند هماهنگی و انسجام در مواکب کشور است.


وی درادامه گفت: به دنبال آن هستیم که زائران قبل از اعزام بتوانند نقطه اسکان خود را از طریق برنامه های تعریف شده نرم افزاری، مشخص و برنامه ریزی کنند.


وی در پایان تصریح کرد: نقاط قوت و ضعف خدمات به زائران در طول سال مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی جهت رفع موانع مشکلات انجام می شود.


| شناسه مطلب: 92280




ا ربعین مشهد مقدس



نظرات کاربران