فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س)

فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س)

فراخوان مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) اعلام شد؛ مسابقه‌ای که طراح برتر آن به مدت دو هفته به سوریه اعزام و ناظر اجرای طرح خود بر جداره دیوار حرم حضرت زینب(س) خواهدبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه و مرکز معماری اسلامی حوزه هنری با کمک جمعی از خیرین جهت بهسازی و ترمیم دیواره پیرامون حرم حضرت زینب (س) فراخوان ارسال طرح دیوار پیرامون حرم و اجرای آن را اعلام کرد.


با توجه به اینکه سازه دیوارهای موجود بتنی یا بلوک‌های سیمانی است که در دو ارتفاع متغیر سه و چهار متر در طول های متغیر و با بستر نسبتا مسطح موجود است: طرح‌ها باید به گونه‌ای باشد که به صورت تکرار شونده قابلیت اجرا داشته باشند و در طرح هیچ گونه بازشو و حفره‌ای نباشد.


همچنین خاطر نشان می‌شود که دیوارهای موجود منقش به تصاویر شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف است لذا در نظر گرفتن قاب‌هایی در طرح جهت جانمایی تصاویر شهدا از خواسته‌های طرح است. دیوارها در دو حالت دیوارهای دائمی و دیوارهای موقت موجود است، لذا باید طرح‌های پیشنهادی در دو حالت دیوارهای ثابت و دیوارهای موقت (با مصالحی نسبتا ارزان تر) ارائه شود و توجه به موضوعات مصالح بومی، مباحث اقتصادی، دفاع از حرم و استفاده از فرم و هندسه‌های اسلامی از موارد مورد تاکید است.


مدارک قابل ارائه


نقشه‌های فنی شامل نما و جزئیات اجرایی طرح در قالب فایل dwg و به صورت شیت بندی شده باید تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری با مراجعه به سایت  www.irac.ir یا سایت irac_ir@ و یا به دبیرخانه فراخوان به آدرس تهران، خیابان فلسطین جنوبی، پایین‌تر از جمهوری، کوچه لقمان الدوله ادهم، پلاک هفت مرکز معماری اسلامی ۰۲۱-۶۶۴۸۷۸۶۶ ارسال شود.


 به طرح‌های برگزیده تندیس و لوح تقدیر اهدا شده و طراح منتخب به عنوان ناظر پروژه جهت نظارت بر حسن اجرای طرح به مدت دوهفته به سوریه اعزام می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران