اجلاسیه «عتبات عالیات، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها» در دانشگاه ایلام برگزار شد

در اولین اجلاسیه استانی «عتبات عالیات، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها»، زمینه‌های بهره برداری از ظرفیت‌ها و حل مشکلات و معضلات مربوط زیارت اربعین در دانشگاه ایلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اولین اجلاسیه استانی «عتبات عالیات، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها» با حضور مسوولان، روسای دانشگاه‌ها و جمع زیادی از اساتید دانشگاه‌های استان، در دانشگاه ایلام برگزار شد.

علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر، بیان کرد: موضوع عتبات عالیات و زیارت اربعین موضوعی است که همه مسئولان و مردم استان ایلام نسبت به آن حساسیت دارند و با توجه به جنبه‌های مختلف ملی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی که دارد می‌طلبد که بصورت راهبردی به آن نگاه کرد و آن را نهادینه ساخت.

رئیس دانشگاه در ادامه خواستار استفاده و بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های متنوع زیارت اربعین برای استان ایلام شد و تأکید کرد که باید مسئولان استانی ملی بیندیشند، اما استانی عمل نمایند.

حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه باید از زیارت اربعین برای تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ ناب اسلامی استفاده کرد، خواستار توسعه تعامل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان با حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور عراق برای بهره برداری بهتر و بیشتر از این موضوع شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه با عنوان اینکه در فرهنگ شیعی سیره ائمه شاخص اصلی برای کار فرهنگی است، گفت: باید در تمام امور زندگی بر اساس شاخص‌های مد نظر ائمه اطهار علیهم السلام برنامه ریزی و رفتار کرد و این روند باید پایدار و همیشگی باشد.

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با ارائه آماری از ورود و خروج زائرین اربعین در چند سال گذشته و مشکلات و مسائل مربوط به آن‌ها و با تأکید بر عظمت این موضوع، بیان داشت: اینجانب در آستانه اربعین ۹۶ به سمت استانداری ایلام منصوب شدم و به محض ورود به استان ایلام، جلسه ستاد اربعین استان را تشکیل دادم و با هماهنگی‌ها و برنامه ریزی که انجام شد بخش عمده‌ای از مشکلات موجود حل گردید و در زمینه زیرساخت‌ها و بنرامه ریزی‌های انجام شده، تحولات خوبی بعمل آمد.

استاندار ایلام با دعوت اساتید دانشگاه‌های استان برای ارائه راهکار در زمینه عتبات و زیارت اربعین، گفت: هر سال در ایام پیاده روی اربعین، مشکلات و مسائل جدیدی بوجود می‌آید و برای همین باید به دنبال پیشگیری بود و بدین لحاظ از اساتید دانشگاه‌های استان خواهانم که با تبیین مشکلات و ارائه راهکار‌های لازم برای خدمت رسانی در این عرصه به مسئولان استانی کمک نمایند.

حمیدی جانشین بسیج اساتید کشور سخنانی را درباره سیاست‌های جدید سازمان بسیج اساتید کشور، راه اندازی اندیشکده ها، جهت گیری‌های تحقیقاتی و اهمیت و ضرورت اهتمام اساتید بسیجی به حل مشکلات و معضلات محلی ارائه کرد و سپس سرهنگ شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان با تشکر از میزبانی و اهتمام  علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در برگزار این اجلاسیه، بر تسهیل در اجرایی کردن سیاست‌های بسیج اساتید و مشارکت فعالانه اساتید دانشگاه‌های استان در زمینه تدوین سیاست‌های مربوط به پیاده روی اربعین در سطح استان تأکید کرد.


| شناسه مطلب: 92303




اربعین ایلام



نظرات کاربران