دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار سفیر جدید ایران در برونئی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سرکارخانم حمیرا ریگی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برونئی پیش از عزیمت به محل ماموریت خود، با نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرکار خانم حمیرا ریگی زیروکی نخستین سفیر زن اهل سنت جمهوری اسلامی ایران پیش ازعزیمت به محل ماموریت خود، امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه دراین دیدار با تبریک  انتخاب خانم  ریگی بعنوان سفیر جدید کشورمان در برونئی، لزوم توجه به توسعه مناسبات ایران و برونئی را یادآور شد و معرفی انقلاب اسلامی و ویژگی ها و دستاوردهای آن در چهل سال گذشته را ضروری خواند.
وی به شرایط امروز بین المللی و فتنه ها و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه نظام اسلامی و مردم کشورمان اشاره و تاکید کرد: تقویت و توسعه ارتباطات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به سابقه روابط تهران و دارالسلام، برونئی می تواند در حوزه سرمایه گذاری در ایران مشارکت کند.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه های علمی ، فرهنگی و آموزشی برای همکاری درحوزه حج بین دو کشور وجود دارد، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دراین حوزه با برونئی همکاری و تجربیات خود را به این کشور منتقل کند.   
در این دیدار سفیر جدید ایران در برونئی نیز، گزارشی از آخرین وضعیت روابط و مناسبات تهران – دارالسلام ارائه و ابراز امیدواری کرد که بتواند در دوره ماموریت خود روابط و مناسبات دو کشور مسلمان را هرچه بیشتر تحکیم وتقویت بخشد.
خانم حمیرا ریگی همچنین نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به وحدت را یادآور شد و نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت برلزوم توجه به موضوع تقریب و مقابله با افراط گرایی، معرفی نگاه اسلام به زن و بیان پیشرفت ها و معرفی زیبایی های کشورمان توسط نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید و خاطر نشان کرد: نگاه اسلام به زن نگاه روبه رشدی است که با تمام دنیا تفاوت دارد و طرح آن در کشورهای دیگر می تواند تاثیرگذار باشد. 
گفتنی است خانم حمیرا ریگی زیروکی که به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان سفیر جدید کشورمان در برونئی منصوب شده است پیشتر سمت فرماندار شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان را عهده دار بود.          




نظرات کاربران