مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن

مقایسه هزینه حج در اندونزی با کشورهای آ سه آن

هزینه حج در اندونزی در مقایسه با کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آ سه آن‌) که زائران خود را به عربستان اعزام کردند، ارزان‌ترین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی؛ رمضان هریسمن، دبیر اداره کل حج و عمره وزارت دین اندونزی اظهار کرد: نتایج مطالعات ما در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، نشان می‌دهد که هزینه حج اندونزی پایین‌ترین میزان در مقایسه با برونئی، مالزی و سنگاپور بوده است.


به گفته رمضان هریسمن، در چهار سال گذشته، هزینه حج برونئی به بیش از ۸ هزار دلار، سنگاپور به بیش از ۵ هزار دلار و مالزی به بیش از ۲۵۰۰ دلار رسیده است.


همچنین هزینه حج اندونزی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۷۱۷ دلار، ۲۰۱۶، ۲۵۸۵ دلار، ۲۰۱۷، ۲۶۰۶ دلار و ۲۰۱۸، ۲۶۳۲ دلار بوده است.


در نگاه اول، هزینه حج اندونزی از مالزی بالاتر است، اما از آنجا که مبلغ ۴۰۰ دلار به هر زائر به ‌عنوان هزینه زندگی در سرزمین مقدس بازگردانده می‌شود، ارزان‌تر و حدود ۲۲۳۵ دلار حساب می‌شود.


گرچه هزینه کمتر است، اما خدمت به زائران همچنان برای دولت و مجلس اندونزی در اولویت قرار دارد و افزایش کیفیت مسکن، پذیرایی از زائران با ‌غذای اندونزیایی در مکه و مدینه و فراهم‌کردن چادر مناسب در عرفه از نمونه‌های آن است.


| شناسه مطلب: 92320




اندونزی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران