حضرت فاطمه (س) ، الگـوی رشـد و تعـالی معنـوی بشریت

مراسم عزاداری و سخنرانی شام غریبان حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه زهرا(س) با حضور پرشور زائران ایران در سرداب علقمی حضرت ابالفضل العباس (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، درمراسم عزاداری و سخنرانی شام غریبان حضرت صدیقه طاهره (س) که با حضور پرشور زائران ایرانی در سرداب علقمی حضرت ابالفضل العباس(ع) برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری  با بیان روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) که الگـوی رشـد و تعـالی معنـوی بشریت است در پیشگاه خداوند متعال نُه اسم دارند که عبارتند از: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه، زهرا.


وی افزود: امام خمینی(ره) نیز فضیلت های بیشماری برای حضرت فاطمه(س) بر می شمردند و یکی از بالاترین فضیلت های آن حضرت را «محدثه» بودن ایشان ذکر می کردند


حجت الاسلام و المسلمین پروانه با بیان اینکه در زیارت حضرت فاطمه می خوانیم: سلام بر تو ای کسی که با فرشتگان هم سخنی و بسیار دانایی، گفت:  امام امت(رض)  کمـال و جامعیـت انسانی، هم طرازی با پیامبر و نیز گفت و گوی فرشتگان با آن حضرت را از جمله فضایل صدیقه طاهره برشمرده و می فرمایند: تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصور است، در فاطمه زهـرا (س) جلوه کرده و بوده است. آن حضرت یک زن معمولی نبوده بلکه یک زن ملکوتی، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقـت زن و تمـام حقیقـت انـسان بوده است.


وی افزود: حضرت زهرا ، موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده و تمام خاصه های انبیاء در او متبلور است.


حجت الاسلام پروانه به زائرین توصیه کرد که در شناخت بیشتر شخصیت بی نظیر حضرت فاطمه (س) بیشتر بکوشند و آن حضرت را در همه عرصه های زندگی بالگو قرار دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران