مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا:

واقعه عاشورا احیای ولایتمداری بود

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با تبیین رابطه غدیر، عاشورا و ظهور امام زمان (عج)گفت: ولایتمداری یک امر پویا است که در غدیر ابلاغ و در عاشورا احیا شد و بشریت ثمره آن را در زمان ظهور حضرت حجت (عج) خواهد دید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع کاروان های دانشجویان و دانشگاهیان عتبات عالیات در کربلای معلی، ضمن تسلیت شهادت صدیقه طاهره (س)، به تبیین روشنگری های آن حضرت بر ضد طاغوتیان زمان و واقعه حرق الدار و شهادت  ایشان پرداخت.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با بیان حکمت گریه های حضرت زهرا گفت: دلیل گریه های آن حضرت به خاطرغصب ولایت و تغییر سرنوشت بشریت بود چرا که در دوران خفقان پس از رحلت پیامبر(ص) که حق و حقیقت به فراموشی سپرده شد و غاصبان بر مسند جانشینی رسول خدا(ص) تکیه زدند، تنها سلاح حضرت زهرا(ع) در مسیر بصیرت افزایی و روشنگری، گریه و اشک بود.


نماینده بعثه رهبری در عراق در ادامه افزود: ریشه انحراف از ولایت را باید در واقعه سقیفه جستجو کرد و اگر سقیفه نبود نه حضرت زهرا (س) شهید می شد، نه واقعه عاشورا اتفاق می افتاد و نه دنیای اسلام امروزه گرفتار این همه بدبختی بود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق مسئله ولایت را مهمترین رکن دین خواند و گفت: ولایت به قدری مهم است که در آیه شریفه مربوط به ولایت به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر شد آنچه را به تو نازل کردیم ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی، رسالت الهی را ابلاغ نکرده‌ای.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی  افزود: گریه های حضرت زهرا به خاطر رنج و مصیبت های شخصی نبود بلکه فلسفه این گریه ها روشنگری بود و امام حسین (ع) به همین دلیل می فرمایند من کشته اشک و عبرت هستم و شما زائرین اگر نتوانید پیوند این اشکها را با دیروز پیدا کنید، اشکها شما نقش اساسی خود را ایفا نکرده است. در زمان واقعه عاشورا هم عده زیادی اشک ریختند اما در صحنه عمل یاری نکردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به پویایی مسئله ولایت، گفت: مسئله ولایتمداری که حضرت زهرا برای آن گریه می کرد و هشدار می داد مسئله کربلا هم بود، مسئله امروز هم هست. در همین کربلا یک طرف اسلامی است که بر اساس عدالت و صداقت و حقانیت بنا شده و یک طرف اسلامی است که بر اساس زر و زور و تزویر بنا شده بود. لذا امام حسین با شناختی که از ماهیت طاغوت آن زمان داشت در این واقعه کوتاه نیامد و حتی سر بریده حضرت که قرآن می خواند آیات گزینش شده ای را می خواند.


 حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در پایان به دانشجویان توصیه کرد که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دلایل واقعی پیروزی انقلاب اسلامی را بشناسند و بدانند آنچه انقلاب را پیروز کرد ولایتمداری ، رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری بود.


وی خطاب به دانشجویان گفت: تبلیغات عده ای ولایت گریز و ولایت ستیز شما را از استقامت و ادامه راه شهدا مایوس نکند و همانطور که در زمان عاشورا افراد ولایتمدار ماندند، استقامت کردند، پیروز شدند و جریان تاریخ را عوض کردند در حال حاضر هم مقاومت شما ولایتمداران، پیروزی را رقم خواهد زد.




نظرات کاربران