حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود

حجت الاسلام صدر:سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) بود

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای در جمع زائرین و عزاداران حضرت صدیقه طاهره گفت: سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س)فرصتی است برای شناخت آن بانوی بزرگوار و اسوه تمام معنای عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین باقر صدر، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در جمع زائران عتبات عالیات در سرداب علقمی حضرت ابالفضل گفت: سوره کوثر نوید تداوم نسل رسول خدا(ص) از ذریه حضرت فاطمه (س) و ابتر ماندن دشمنان پیامبر بود.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: سالروز شهادت بانوی دوعالم فرصتی است برای توجه بیشتر به زندگانی آن حضرت است که تلاء لو وجودشان علی رغم گذشت قرن ها هنوز پرفروغ ترین چراغ هدایت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و همراهی ولایت به شمار می رود.


وی با اشاره به شأن نزول سوره کوثر گفت: طبق نقل بسیاری از دانشمندان اسلامی، این سوره در جواب شماتت دشمنان اسلام، همچون عاص بن وائل و همراهانش نازل شده است. چون پسران رسول خدا (ص)، قاسم و عبدالله از دنیا رفتند، عاص بن وائل سهمی گفت: نسل او قطع شد و او ابتر و بی عقب است. خداوند متعال در پاسخش این آیه را (ان شانئک هو الابتر) نازل کرد که خود عاص بن وائل ابتر و بدون عقب است.


وی افزود: کوثر از ماده کثرت و مبالغه در کثرت است و معنای آن خیر کثیر می باشد؛ همان خیر کثیری که ادامه دهنده نبوت است. پیامبراکرم (ص) در زمان ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به همین خیر کثیر اشاره فرمود: خداوند از شما دو تن، نسل کثیر پاکیزه بیرون آورد و معنای سوره این است که خداوند به واسطه حضرت فاطمه به پیامبر نسلی می دهد که در طول زمان باقی می ماند. بنابراین بهترین مصداق «کوثر»، حضرت فاطمه(س) و فرزندان مطهر ایشان است، زیرا به حق می‎توان گفت اهل‌بیت علیهم‌السلام در هر زمان و مکانی چشمه خیرات و برکات و کشتی نجات بشریت هستند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در پایان به زائرین توصیه نمود با دقت در سیره  حضرت زهراء(س) و با الگوبرداری از آن اسوه‌ی به تمام معنا و آیینه‌ تمام‌نمای حجاب و عفاف، آرامش را برای خانواده و جامعه به ارمغان بیاورند و از گسیختگی بنیان خانواده که مهترین تهدید فضای مجازی و تلاش برنامه ریزی شده دشمن است، جلوگیری کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران