مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در کربلا:

پیروی از ولایت فقیه رمز پیروزی است

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تبیین رابطه غدیر، عاشورا و ظهور گفت ولایتمداری در غدیر ابلاغ و در عاشورا احیا شد و در زمان ظهور حضرت حجت (عج) به طور کامل وهمه جانبه به ثمره می نشیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع کاروان های دانشجویان و دانشگاهیان عتبات در کربلای معلی، ضمن تسلیت شهادت صدیقه طاهره ، مهمترین دلیل گریه های آن حضرت را انحراف جامعه بشری ازمسیر اسلام کامل شده در غدیر و ولایتمداری دانست.


 حجت الاسلام و المشسلمین نجفی روحانی در این مراسم به تشریح حکمت گریه های حضرت زهرا پرداخت و گفت فاطمه زهرا ء(ع) بعد رحلت رسول خدا(ص) آنقدر گریه کرد که مردم مدینه نزد حضرت علی شکایت کردند و گفتند: با گریۀ فراوانش، ما را آزار می دهد؛ یا روز گریه کن و یا شب گریه کن، باید دید این گریه ها برای چه بوده است. یکی از دلایل گریه های حضرت زهرا(ع) این بود که مردم متوجه شوند که سرنوشت بشریت در خطر است بود و از سوی دیگر تنها سلاح حضرت زهرا(ع) در مسیر بصیرت افزایی و روشنگری، گریه و اشک بود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق در ادامه افزود که ریشه انحراف از ولایت را باید در واقعه سقیفه جستجو کرد و اگر سقیفه نبود نه حضرت زهرا (س) شهید می شد، نه واقعه عاشورا اتفاق می افتاد و نه دنیای اسلام امروزه گرفتار این همه بدبختی بود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق مسئله ولایت را مهمترین رکن دین خواند و افزود مسئله ولایت به قدری مهم است که در آیه شریفه مربوط به ولایت به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر شد که آنچه به تو نازل کردیم را ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی، رسالتت را انجام نداده ای.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ادامه افزود که گریه های حضرت زهرا فقط به خاطر رنج و مصیبت های شخصی نبود بلکه فلسفه این گریه ها روشنگری بود در مورد امام حسین (ع) که می فرماید من کشته اشک و عبرت هستم و شما زائرین اگر نتوانید پیوند این اشکها را با امروز جهان اسلام پیدا کنید، اشکها شما نقش اساسی خود را ایفا نکرده است. در زمان واقعه عاشورا هم عده زیادی اشک ریختند اما در صحنه عمل یاری نکردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به پویایی مسئله ولایت گفت که مسئله ولایتمداری که حضرت زهرا برای آن گریه می کرد و هشداد می داد مسئله کربلا هم بود، مسئله امروز هم هست. در همین کربلا دعوا سر چی بود؟ چرا با هم جنگیدند؟ مگر دو طرف اهل نماز نبودند، مگر به ظاهر مسلمان نبودند، پس چه اتفاقی افتاد؟ غیر از اینکه یک طرف اسلام علوی است و یک طرف اسلام اموی. یک طرف اسلامی است که بر اساس عدالت و صداقت و حقانیت بنا شده است و یک طرف اسلامی که بر اساس زر و زور و تزویر بنا شده بود. لذا امام حسین با شناختی که از ماهیت طاغوت آن زمان داشت در این واقعه کوتاه نیامد و حتی سر بریده حضرت که قرآن می خواند آیات گزینش شده ای را تلاوت می فرمود.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در پایان به دانشجویان توصیه کرد که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دلایل واقعی پیروزی انقلاب اسلامی را بشناسند و بدانند آنچه انقلاب را پیروز کرد ولایتمداری بود، رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری بود.


 وی در ادامه افزود ‏ در عاشورا سال ۶۱ مردم سه دسته شدند ولایتمدار، ولایت گریز و ولایت ستیز و افراد ولایتمدار استقامت کردند وامام خدا را یاری نمودند و جریان تاریخ را عوض کردند ما هم در حال حاضر بایدبه آنها تاسی کنیم و ازولی فقیه حمایت وپیروی کنیم زیرا رمز پیروزی پیروی از ولایت فقیه است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران