حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است

حجت الاسلام کاردان:دنیاپرستی و تجمل گرایی آفت دینداری است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره به تفاوت های دنیا و آخرت، تجمل گرایی و دنیاپرستی را آفت دینداری خواند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین حسین کاردان، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، با اشاره به تفاوت دنیا با آخرت گفت: مهم‌ترین مسئله روگردانی از امام حسین(ع) «تبعیت از شهوات دنیایی» بود.


حجت الاسلام و المسلمین کاردان به تفاوت زندگی دنیوی و اخروی اشاره و افزود یکی از مهمترین تفاوت های حیات دنیوی و اخروی این است که دنیا غلبه شهوت بر عقل و ملک بر ملکوت است و به همین دلیل است که در دنیا سیرت انسانها تابع صورتهاست؛ اما آخرت، ظهور و تجلی باطن دنیاست.


وی با اشاره با داستان بلعم باعور، دنیاپرستی را آفت دینداری خواند و گفت: دنیاپرستانی مانند بلعم باعور را تشبیه به سگی کرده که در هر حال زبانش بیرون است برای کسی است که چه او را موعظه کنی یا موعظه نکنی، سودی به حالش نمی‌کند و همیشه به گمراهی می‌رود. همچنین او را از این جهت به سگ تشبیه کرده است که پستی و بی‌ارزشی او را برساند.


حجت الاسلام و المسلمین کاردان به تبیین مسئله دنیا پرستی در واقعه عاشورا پرداخت و افزود: مردم کوفه از امام حسین(ع) دعوت کردند، اما آنچه باعث شد بر سر دعوت خود و حمایت از امام ایستادگی نکنند گرایش به دنیا، عافیت‌طلبی و رفاه‌زدگی در جامعه و تبعیض بود. زمانی که جامعه‌ای دنباله‌رو شهوات باشد و اقامه نماز به نحوی که باید انجام نشود، در آن صورت مردم به دفاع از امام خود برنمی‌خیزند.




نظرات کاربران