حجت الاسلام هژبری: اشک برای امام حسین مقدمه اصلاح فکر و اخلاق است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، سفر عتبات و گریه و زاری برای سید الشهدا فرصتی برای خودسازی و مقدمه برای اصلاح فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین هژبری، خطیب بعثه مقام معظم رهبری ، در جمع زوار حضرت ابی عبدالله در صحن مطهر حرم آن امام همام گفت: اشک و زاری برای حضرت ابی عبدالله مقدمه اصلاح فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان است.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری به اهمیت سفر اشاره و افزود: یکی از برکات سفر کردن و به خصوص سفرهای زیارتی این است که مدت زمان سفر زیارت ما را به یاد سفر کوتاه عمر می اندازد.


وی با اشاره به روایتی زیبا از حضرت امیر(ع) گفت: ایشان می فرمایند: ولادت پیک مرگ است، یعنی فاصله بین تولد انسان تا مرگ انسان خیلی کوتاه است. یعنی فاصله بین اذان گفتن در گوش طفل تا نماز میت فاصله کمی است. دقت کنید همان لحظه ای که به دنیا می آییم و در گوش طفل اذان می گویند، اما نماز نمی خوانند، نماز این اذان را در هنگام مرگ می خوانند، اگر دقت کنید نماز میت، اذان ندارد.


حجت الاسلام هژبری در ادامه گفت: این سفر کوتاه عمر نباید انسان را نا امید کند و انسان خردمند کسی است که قدر سفر کوتاه عمر خود را بداند و با حضور در دستگاه اهل بیت (ع) توشه ای برای آخرت خود برچیند.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در پایان به تأثیر زیارت حضرت سید الشهدا در پاک کردن زنگار دلها اشاره و به زائرین توصیه کرد قدر سفر عتبات عالیات را بدانند و زیارت حضرت سید الشهدا را باب و مقدمه ای برای اصلاح فردی، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی خود قرار دهند.




نظرات کاربران