سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است

سخنران بعثه در کربلا: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین هژبری با شاره به به اهمیت سفر کربلا در وسعت رزق و روزی مادی و معنوی گفت: تعظیم شعائر حسینی تعظیم اسلام و شعائر الهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین هژبری، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، در مراسم سخنرانی و عزاداری زائرین عتبات عالیات در سرداب حرم حضرت ابالفضل(ع) گفت: آن طور که در روایات اسلامی آمده است خداوند متعال برای هر روز ماندن کربلا معادل هزار لیله القدر به زائرین اجر می دهد و این اجر و پاداش به خاطر این است که زیارت امام حسین و تعظیم شعائر حسینی بزرگترین تعظیم اسلام و بلند کردن پرچم اسلام است.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به داستان قوم بنی اسرائیل در قرآن کریم گفت: تکرار داستان زندگی پیامبران و اقوام آن ها بدان جهت است که عبرت آموزی از سرنوشت آنان بسیار اهمیت دارد و علت تأکید و عنایت قرآن بر ماجرای حضرت موسی(ع) بر همین اساس می باشد.


وی افزود قوم یهود از اقوامی بودند که خداوند پیامبران فراوانی میان آنان فرستاد و نعمت های زیادی در اختیار آنان گذاشت، اما این قوم از سر لجاجت و جهالت، به پیامبران الهی اهانت کردند و آنان را به قتل رساندند و از دستورهای خداوند سرپیچی کردند. به این جهت با عذاب الهی مواجه شدند و بیشتر عبرت ها و درس ها برای بشر را به خصوص امت اسلام، در سرگذشت قوم حضرت موسی(ع) آمده است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به رسالت انبیای الهی اضافه کرد که انبیای الهی دو متاع برای بشر می آورند، یک فرج و دوم تربیت. بسیاری از مردم فرج و گشایش را دوست دارند اما زیر بار تربیت نمی روند در حالی که  تربیت، مهم‌ترین بخش رسالت انبیای الهی بود.


 حجت الاسلام هژبری درپایان به اهمیت سفر کربلا در وسعت رزق و روزی مادی و معنوی زائرین پرداخت و گفت: آن طور که در روایات اسلامی آمده است خداوند متعال برای هر روز ماندن کربلا معادل هزار لیله القدر به زائرین اجر می دهد و این اجر و پاداش به خاطر این است که زیارت امام حسین و تعظیم شعائر حسینی بزرگترین تعظیم اسلام و بلند کردن پرچم اسلام است.



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران