حجت الاسلام هژبری: زیارت امام حسین بهترین شکرگزاری نعمت ولایت است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، نعمت ولایت را بزرگترین نعمت الهی خواند و گفت زیارت امام حسین(ع) و اصحابش را یکی از بهترین راه های شکرگزاری نعمت ولایت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین هژبری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در جمع زائران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین در صحن حرم مطهر آن حضرت گفت: زائرین ابا عبدالله باید بیش از پیش شکر نعمت های الهی و به ویژه شکر نعمت ولایت را به جا بیاورند.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به امتیازات ویژه حضرت نوح (ع) در قرآن کریم گفت: در قرآن مجید افتخارات و امتیازات فراوانی در مورد حضرت نوح (علیه‌السّلام) به چشم می‌خورد اما مهمترین این نعمت ها نعمت شکور بودن است و خداوند متعال در قرآن از این نبی خود با عنوان عبد شکور یاد می کند.


وی در ادامه شکر قلبی، لسانی و عملی را از سلسله مراتب شکرگزاری برشمرد و افزود در این سلسله مراتب، مهمترین مرحله شکرگزارى شکر عملى است و شکر گزاری عملی به این معناست که انسان نعمتهاى خدا را در مسیر خشنودى او به کار گیرد.


وی در ادامه به تأثیر زیارت امام حسین (ع) در وسعت رزق و روزی زائرین اشاره و گفت: امام صادق(ع) می فرماید: زیارت امام حسین(ع) را رها نکنید و دوستان خود را هم به آن سفارش کن که در این صورت، خداوند عمرت را طولانی و روزی ات را زیاد می کند و زندگی ات را همراه با سعادت می کند و جز سعادتمند نمی میری و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت می کند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در پایان به زائرین توصیه نمود که بیشتر شاکر نعمت محبت اهل بیت(ع)  و ولایت باشند و زیارت امام حسین(ع) یکی از بهترین راه‌های شکرگزاری از خداوند به دلیل نعمت ولایت و محبت اهل بیت(ع) است و افراد باید این شکرگزاری را به بهترین شیوه و با رعایت تمامی آداب آن انجام دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران