سخنران بعثه در کربلا: شکور بودن بهترین صفت بندگان خداست

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با شاره به تأثیر شکرگزاری در زندگی بندگان گفت: حقیقت شکر، شکر عملی است و استفاده از نعمت های الهی در راه درست آن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین هژبری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در جمع زائران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین در صحن حرم مطهر آن حضرت به مراتب شکر گزاری اشاره و شکر گزاری عملی را مهمترین بعد شکر گزاری خواند.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری در آغاز این مراسم با اشاره به آیه 13 سوره سباءگفت: پروردگار متعال در این آیه از بندگانش گلایه میکند و می فرماید: امّا شکور کم است، یعنی کسی که همواره شکرگزار باشد. لذا اولین و بهترین ثمره های شکرگزاری این است که گلایه خداوند در پرونده اش نباشد.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در ادامه وسعت رزق و روزی را از دیگر برکات شکر گزاری برشمرد و افزود: یکی از راه های خیر و برکت و فزونی نعمت، شکرگزاری نعمت ها است. «الشکر یزید فی الرزق» آنهایی که دنبال این هستند که رزق با برکت داشته باشند، و فراوانی و وسعت رزق، یکی از راه هایش شکرگزاری است.


وی سپس مراتب شکر گزاری را بیان و اضافه کرد: حقیقت شکر، تنها تشکر زبانی نیست بلکه شکر دارای سه مرحله است: نخست آن که بدانیم بخشنده ی نعمت کیست، دومی شکر زبانی به جا آوریم و مرحله ی سوم که از همه مهم تر است، شکر عملی است، یعنی اینکه نعمت های الهی را در راه درست آن استفاده کنیم و نه اینکه آنها را وسیله ای برای طغیان و خودپرستی و غرور و غفلت و بیگانگی از خدا قرار دهیم.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری در پایان به زائرین توصیه کرد که شکر نعمت زیارت امام حسین(ع) را به جا بیاورید چرا که از امام صادق علیهم السلام نقل شده است که زائر اباعبدالله چنان مقام و کرامتی دارد که وقتی به دروازه کربلا می رسد جبرئیل با ملائکش به استقبال وی می آید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران