حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است

حجت الاسلام نجفی روحانی: کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع)، بخشش گناهان است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: کمترین ثوابى که به زائر امام حسین (ع) در کربلا داده میى‏شود بخشوده شدن گناهان اوست. بشرط این که به حق و حرمت ولایت آن حضرت معرفت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در گردهمایی روحانیون و مداحان عتبات عالیات، با اشاره به فضیلت های زیارت امام حسین علیهم السلام گفت: براى زیارت‏ هیچ امامى، به اندازه زیارت حسین بن على (ع) در کربلا شفارش نشده است و حداقل اجر این زیارت بخشش گناهان انسان است.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با بیان حدیثی از حضرت امام موسى کاظم (ع) افزود: از امام موسی کاظم نقل شده که کمترین ثوابى که به زائر امام حسین (ع) در کرانه فرات داده میى‏شود این است که تمام گناهانش بخشوده می‏شود. بشرط این که به حق، حرمت ولایت آن حضرت معرفت داشته باشد.



وی در ادامه به تشریح مفهوم معرفت پرداخت و افزود: بین معرفت و علم تفاوت وجود دارد. علم، دانش و دانایی است ولی معرفت، بینش و دارایی است. معرفت علم توام با باور است. خیلی‌ها علم دارند اما باور ندارند. معرفت باور به ولایت تکوینی و ولایت تشریعی امام است. انسان با معرفت امام‌ شاهد و ناظر بر اعمال خود می بیند و حضور امام را در دل خود حس می کند.


 


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در پایان توفیق خدمت به زائرین را نعمتی گرانبها توصیف و خطاب به روحانیون و مداحان گفت: هرچه با انگیزه واخلاص بیشتر به زوار امام حسین علیه السلام خدمت کنید و آنها را بر سر سفره معنوی و معرفتی و بصیرتی دعوت کنید توفیق بیشتری برای تشرف به زیارت پیدا می کند و مدال افتخار همراهی با زائرین نصیب نسل و ذریه شما خواهد شد. بنابراین حالا که از طرف حضرت به شما عنایت شده تا به زائران سید الشهدا خدمت کنید، بکوشید با خضوع و عشق و علاقه و اخلاص این وظیفه را به نحو احسن انجام دهید.




نظرات کاربران