نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد

نرم‌افزار «میقات حج» تولید شد

حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) نرم‌افزار میقات حج را تولید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام روزبه برکت­ رضایی هدف از تولید این لوح فشرده را در اختیار قرار دادن مجموعه مقالات بیش از 25 سال تلاش فرهیختگان در حوزه حج و زیارت عنوان کرد.


 


مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: این نرم افزار حاصل تلاش سه دهه تحقیقات علمی و مدیریت پژوهشی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر است که اکنون با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به بار نشسته است.


 


برکت رضایی ادامه داد: متن ۱۰۰ شماره از فصلنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی میقات حج مشتمل بر موضوعات متنوع مرتبط با حج و زیارت، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.



وی به تبیین مهمترین قابلیت‌های پژوهشی این نرم افزار پرداخت و گفت: جست‎‌وجو به روش‌‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌‌های برنامه، قابلیت مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی به متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری ازجمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.


 


مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج ادامه داد: ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست مقالات فصلنامه، امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست، ارتباط متن و فهرست مقالات فصلنامه با بخش‌های دیگر برنامه و قابلیت‌های پژوهشی به همراه امکانات یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن از دیگر قابلیت‌های این نرم‎افزار است.


 


حجت الاسلام برکت رضایی  اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 5 هزار روحانی حج و عمره و 10 هزار روحانی عتبات در شبکه روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت مشغول به فعالیت هستند که این نرم افزار امکانات ویژه پژوهشی برای کارگزاران حج و عموم علاقمندان به حوزه حج و زیارت را فراهم آورده است.


 


مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج تصریح کرد: تمایل گسترده مجامع دانشگاهی و زائران فرهیخته به مباحث گوناگون و متنوّع حج و زیارت و امکان دسترسی اکثریت آنان به رایانه همچنین ارائه مباحث اعتقادی و پاسخ به شبهات وهابیّت اهمیت این لوح فشرده را مضاعف می کند.


 


برای آشنایی بیشتر با این نرم‎افزار و دریافت آن اینجا کلیک کنید.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران