انتقاد سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف از ادامه فعالیت کاروان های آزادبر

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت با انتقاد عملکرد نهادهای نظارتی در صدور مجوز برای کاروانهای آزاد بر گفت: مشکلات کاروانهای آزاد بر سریال دنباله داری است که هزینه های معنوی و مادی زیادی به کشور تحمیل می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف شامگاه جمعه (26 بهمن) با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و در باره مشکلات زائران عتبات عتبات گفتگو کرد.


آقای علیرضا رشیدیان که در صدر هیئتی از مسئولان سازمان حج و زیارت به عراق سفر کرده است در این دیدار از همراهی ها و تلاش های وزارت امور خارجه و به خصوص کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق در تسهیل امر زیارت تقدیر و تشکر کرد و گفت: تلاش سازمان حج و زیارت در دوره مدیریت جدید خروج از چرخه روزمرگی و تعریف گفتمان جدیدی از زیارت عتبات در جامعه اسلامی ایران است.


آقای رشیدیان با مثبت ارزیابی کردن نقش وزارت خارجه در تسهیل صدور روادید برای زائران، ابراز امیدواری کرد که با لغو روادید متقابل و الکترونیکی شدن صدور ویزا شاهد تسریع در خدمت رسانی به زائران عتبات باشیم.


آقای حمید مکارم شیرازی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت، ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت ایشان تمرکز امر زیارت در ذیل مجموعه سازمان حج و زیارت تحقق یابد و معضلات و مشکلات این بخش رفع شود.


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف لزوم توجه بیشتر به مشکلات حوزه عتبات را در سازمان حج و زیارت خواستار شد و گفت: تعداد زائران عتبات ده ها برابر بیشتر از زائرین حج است و این امر  توجه بیشتر به زیرساخت های این بخش را می طلبد.


آقای مکارم شیرازی همچنین به معضل دستگیری زائران ایرانی در عراق و نمونه هایی از اتهامات آنها اشاره کرد و با بیان اینکه در عراق برای برخی از جرائم مجازات های سنگینی لحاظ می شود، تصریح کرد: سازمان حج و زیارت می تواند با آموزش های قبل از سفر و آگاهی بخشی به زائران از دامنه این مشکلات بکاهد.


وی به زائران توصیه کرد: با توجه به سخت گیری سیستم قضایی عراق، برای به همراه داشتن دارو در سفر حتما با مراجع ذی ربط درمانی هماهنگی نمایند و در موارد ضروری نسخه ترجمه شده پزشک را همراه داشته باشند.


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کاروان های آزاد بر اشاره کرد و افزود: مشکلات کاروان های آزاد بر سریال دنباله داری است که هم آبروی زائر و هم عزت نظام  را خدشه دار و هزینه های معنوی و مادی زیادی به کشور تحمیل می کند.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: سازمان حج و زیارت با تنوع بخشی در ارائه خدمات خود و تعاریف جدید در حوزه عتبات ، کاروان های آزاد بر را به صورت ایجابی از رقابت خارج کند تا دیگر شاهد مشکلات و گرفتاری های زائران در عتبات عالیات نباشیم.


 




نظرات کاربران