حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است

حجت الاسلام نجفی روحانی: مقابله ایران با استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در گردهمائی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلای معلی با اشاره به تلاش های دشمنان برای متوقف کردت پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران گفت: مقابله امروز جمهوری اسلامی ایران با دنیای استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلای معلی، با اشاره به تلاش های دولت های استکباری برای متوقف کردن پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران گفت: مقابله امروز جمهوری اسلامی ایران با دنیای استکبار تکرار عاشورا در امتداد زمان است.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ابتدای این مراسم با بیان حدیثی از حضرت امیر (ع) گفت: حضرت امیر (ع) می فرمایند: همه خیر انسان در سه چیز فراهم آمده است: نگاه کردن؛ سکوت؛ و سخن گفتن. هر نگاهى که عبرت انگیز نباشد، خطا است؛ و هر سکوتی که بى ‏تفکر باشد، غفلت است؛ و هر سخنى که خدا را به یاد نیاورد، بیهوده است و کربلا تجلی این سه امر مهم اسلامی است وما باید بیاموزیم که فکرمان عمیق باشد، نگاهمان عبرت آموز و سخنمان یاد خدا واحساس مسئولیت باشد.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق در ادامه از غدیر، عاشورا و ظهور به عنوان سه واقعه و رویداد مهم تاریخی بشر یاد کرد و افزود: غدیر، عاشورا و ظهور سه واقعیت و حقیقت تاریخی مهم و به هم پیوسته هستند که به دلیل نقشی که در هدایت و سرنوشت بشر دارند، دشمنان اسلام در طول تاریخ تلاش کردن تا برای هر سه نسخه تقلبی درست کنند.


نجفی روحانی در ادامه به پیوند میان مهمترین رویدادهای تاریخ بشر یعنی غدیر، عاشورا و انتظار اشاره و افزود: اگر واقعه عاشورا نبود واقعه غدیر محو می شد؛ غدیری که آن همه پیامبر بر آن تاکید داشته و طبق فرموده قرآن اگر پیامبر آن کار را نمی کرد به معنای آن بود که رسالت خود را به پایان نمی رساند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود به جامعه اسلامی زمان امام حسین و وضعیت آن زمان پرداخت و گفت: در واقعه عاشورا دعوا بر سر اسلام علوی و اسلام اموی بود، اسلام علوی با شاخصه های نظیر صداقت، محبت و خدامحوری، عدالت و احسان و اسلام اموی با شاخص های زر، زور و تزویر است امروز هم دعوا بر سر اسلام علوی و اسلام آمریکایی است. عاشورا احیاگر اسلام علوی است و در زمان ظهور حضرت حجت(ع) اسلام علوی که تجلی عدالت است بر جهان حکمفرما خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی در ادامه با اشاره به تلاش های دولت های استکباری برای متوقف کردن پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران افزود : کربلا و عاشورا سرزمین عبرت و درس گرفتن است؛ امروز واقعه عاشورا در حال تکرار است اما به شکل دیگری، امروز اسرائیل، آمریکا و استکبار همان جنایات یزید را تکرار می کنند، امروز فشارهای دنیای استکبار به جمهوری اسلامی تکرار عاشورا در امتداد زمان است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در پایان به دانشجویان توصیه کرد از فرصت حضور در سرزمین مقدس کربلا استفاده و تکلیف خود را با یزیدیان زمان روشن نمایند و کسانی که یزید آن زمان را لعن می کنند اما یزید امروز را نمی شناسند و در مقابل آن اعلام انزجار و نفرت نمی کنند مثل همان کسانی هستند که صدای امام حسین را شنیدند اما فریب دستگاه های تبلیغاتی یزید را خوردند.




نظرات کاربران