نشست کارگزاران دفاتر زیارتی استان قم برگزار شد

نشست کارگزاران دفاتر زیارتی استان قم با مسئولین بعثه مقام معظم رهبری منطقه و سازمان حج قم امروز (یکشنبه) بیست و هشتم بهمن ماه در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش که با حضور مدیران زیارتی و فنی و معاونان دفاتر زیارتی، مدیران کاروانها و مجموعه های حج تمتع استان قم برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین مظاهری به صورت مبسوط به مسائل و احکام فقهی ثبت نام اقساطی زائران عتبات عالیات پرداخت.


در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه، با اشاره به اینکه برای هیچ زیارتی به اندازه زیارت امام حسین علیه السلام در کنار شط فرات سفارش نشده ابراز داشت: امام کاظم علیه السلام می فرماید: ادنی ما یثابُ بهِ زائر ابی عبدالله بشط الفرات اذا عرف حقه و حرمته و ولایته ان یغفر له ما تقدم من ذنبه و ما تأخر. امام می فرماید کمترین ثوابی که به زائر امام حسین علیه السلام داده می شود بخشش گناهان است به شرط اینکه به حق و حرمت و ولایت آن حضرت معرفت داشته باشد.


وی افزود: خدمت به زائران را فرصتی گرانبها بدانیم و هرچه با انگیزه و اخلاص بیشتر به زوار امام خدمت کنید و زائران را سر سفره معنوی و معرفتی و بصیرتی دعوت نمائید، توفیق تشرف بیشتر پیدا می کنید و این مدال افتخار نصیب فرزندان ما و شما خواهد شد. پس به خاطر این نعمت بزرگ الهی، بکوشیم با خضوع و خشوع و با عشق این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه منطقه قم، در ادامه به ارائه و مقایسه آمار اعزام زائرین در سال گذشته و مقایسه آن با آمار اعزام های کاروان های سال جاری پرداخت و طی فرمی به کارگزاران زیارتی از ایشان درخواست نمود که دلایل کاهش اعزام ها و راهکارهای موجود جهت رفع مشکلات پیش رو را ارائه نمایند.


وی همچنین با اشاره به نارضایتی مردم از خدمات کاروان های آزادبر، اظهار داشت: مسئله ارز، تنها بخشی از کاهش استقبال زائران در کاروان های عتبات عالیات است که با مدیریت و برنامه ریزی درست می توان آن را افزایش داد.


بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مظاهری، سود حاصل از اقساط ثبت نام زائران عتبات عالیات را به علت قرض بودن آن، ربوی دانست و ابراز داشت: در صورتیکه شرکت مرکزی با دفاتر زیارتی عقد مصالحه ببندد سود حاصل از اقساط بلند مدتی که توسط کارگزاران زیارتی از زائران عتبات عالیات دریافت می شود دیگر حکم ربوی ندارد و پاک است.


از دیگر سخنران این نشست، آقای مهدی صالحی، سرپرست اداره حج و زیارت استان قم بود که با اشاره به عوامل کاهش اعزام های عتبات عالیات در سال 97 و راه حل خروج از این رکود، مسائل قابل توجهی را در خصوص برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته با مسئولین محترم سازمان حج و زیارت و مدیران شرکت شمسا جهت از سر گیری اعزام های عتبات استانی، مطرح نمودند و اظهار امیدواری کردند که این امر در آینده نزدیک با مساعدت و پیگیری های مسئولین محترم سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) محقق شود.


در پایان جلسه نیز، مدعوین همایش سوالاتی را مطرح کردند که حجت الاسلام والمسلمین مظاهری به آن پاسخ دادند و بعد از اتمام جلسه، شرکت کنندگان این نشست از موزه حج بازدید کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران