روایت عکاس غربی از اربعین حسینی روایت عکاس غربی از اربعین حسینی روایت عکاس غربی از اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت عکاس غربی از اربعین حسینی روایت عکاس غربی از اربعین حسینی روایت عکاس غربی از اربعین حسینی روایت عکاس غربی از اربعین حسینی روایت عکاس غربی از اربعین حسینی

روایت عکاس غربی از اربعین حسینی

«در انگلیس کسی از اربعین مسلمانان چیزی نمی داند اما من همیشه راجع آن صحبت می کنم» سخنی است که این زن غربی با لبخند و هیجان بر آن تاکید دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زن غربی است که برای روایت تجربیاتش در تولید مستند بزرگترین اجتماع جهان به ایران شهر قم سفر کرده است. چنان حجاب دارد که اگر کسی او را ببیند گمان می کند زنی مسلمان است. نامش امیلی گرث ویت است و به عیسی مسیح (ع) دلداده است.


با وجود جوانی برای یافتن حقیقتی که سال ها در کشورهای غربی وارونه جلوه داده شده به کشور عراق سفر می کند. سفری که برایش یک دنیا خاطره و کوله باری از حقیقت دینی مسلمانان را به همراه دارد.


تصاویر اشک او برای امام حسین (ع) در فضای مجازی دست به دست می چرخد و مظلومیت این امام معصوم (ع) و دلدادگی عاشقان در اربعین این بار از زبان یک زن غربی روایت و با لنز دوربین او به تصویر کشیده می شود.


سفر به سرزمین کربلا عشق می خواهد که این بار دامن گیر خبرنگار غربی شده است و او در طول مسیر پیاده روی عاشقان حسینی با دلدادگان این سفر معنوی همراه شده و با مهمانان و میزبانان این سفر معنوی به گفت و گو می نشیند.


چهره مسلمانان در غرب به عنوان انسان هایی تندخو و جنگجو نشان داده شده ولی در این سفر عاشقانه تصورات پیشین رنگ می بازد و جای خود را به عشق ورزیدن و مهمان نوازی از زائران حسینی در حماسه اربعین می دهد.


مردان مسلمان عرب در عراق با وجود هزاران مشکل درب منزلشان را به روی زائرانی که برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر دنیا آمده اند باز می کنند تا غبار خستگی را از تن آنان بزدایند. این موضوع یکی از هزاران موضوعی است که او را به شگفت می آورد و حتی در واکاوی خاطراتش از آن سخن به میان می آورد.


شاید او سفیر فرهنگ حسینی در غرب باشد که امام معصوم (ع) او را برای این ماموریت عظیم انتخاب کرده است و حالا باید سکوت معنا دار رسانه های غربی را نسبت به این رخداد مهم بشکند و با مستنداتی که دارد خط بطلانی بر روی آنچه تا کنون به دروغ به مردم گفته شده است بکشد.


همه چیز از یک ایمیل در سال 2017 میلادی از ایران شروع شد که از او برای تولید مستندی از اربعین دعوت شده بود؛ حالا او مانده بود و یک دو راهی برسر آنچه شنیده بود و آنچه پیش رو بود تا به هزاران سئوالی که ذهنش را به خود مشغول کرده بود پاسخ بگوید.


برای رسیدن به حقیقت همیشه تلاش و جست و جو لازم است که این بار امیلی به جای گوش دادن به فریادهای موهوم رسانه های غربی علیه مسلمانان به دنبال کشف حقیقت رفت.


تصورش از سرزمین کربلا روستایی بود کوچک و ناشناخته ولی پس از تحقیقات توانست به بخشی از حقایق دست یابد و متوجه شود چه تناقضات و تفاوت هایی میان آنچه شنیده بود و آنچه واقعیت است وجود دارد.


این شد که کفش آهنین پوشید تا سال 2018 در اربعین حسینی حضور یابد، تا به حقایق بیشتری دست یابد. مسیر نجف تا کربلا پر بود از شگفتی که حتی در ذهنش نمی گنجید. جمعیتی فراتر از 25 میلیون نفر با یک هدف به سمت کربلا رهسپار شدند تا با پیشوای خود بار دیگر پس از گذشت 1400 سال پیمان ببندند.


رسانه های جهان با به انحراف کشیدن حماسه حسینی در اربعین و بایکوت کردن چنین رویداد مهمی فقط به داعش می پردازند تا با ایجاد ترس اجازه ندهند کسی در این راه قدم بگذارد و حقایق را فاش کند.


امیلی حالا دنیایی خاص را مقابل خود می بیند و تشنه کام در پی یافتن حقایقی که همواره در رسانه های غربی از آن سخن به میان نیامده با مردان عرب هم سخن می شود، مردانی که برخلاف شنیده ها فقط برای دفاع از وطن و حریم خانواده شان با داعش وارد جنگ می شدند. مردانی که مسئولیت پذیری و خانواده دوستی آنان هر چشم حقیقت بینی را به شگفت می آورد.


«در انگلیس کسی از اربعین مسلمانان چیزی نمی داند اما من همیشه راجع آن صحبت می کنم» سخنی که این زن انگلیسی با لبخند و هیجان بر آن تاکید دارد.


حضور 57 درصدی زنان در پیاده روی اربعین برایش شگفت آور است، آزادی زنان در ورود به چنین سفری جذابیت دارد چرا که در رسانه های غربی از زنان به صورت دیگری یاد می شود و دیدن چنین چیزی به شگفتی هایش می افزاید.


زمانی که از امام حسین (ع) سخن به میان می آید اشک در چشمان او حلقه می زند و بغض گلویش را فشار می دهد، «هنگامی که تصاویر من که در اربعین اشک می ریختم منتشر شد همه تعجب کردند که چگونه من به عنوان غیرمسلمان منقلب شدم ولی آنچه مسلم است مشترک بودن احساساتی است که  من و این خیل جمعیت را به این مکان کشیده است؛ امام حسین(ع) شخصیتی بود که سبب آشنایی من با ایمان شد و این امام در واقع مسیح دوم برای من به شمار می آید.»


امیلی که از سفربه کربلا و مرور خاطراتش هیجان زده است، سفر به سوریه و حضورش در حرم حضرت زینب (س) را از آرزوهای خود می داند و همچنان به دنبال کشف حقیقت است...


 


منبعم فارس


| شناسه مطلب: 92449




اربعین



نظرات کاربران