اجرای طرح «خانواده قرآنی» در حرم مطهر رضوی

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از اجرای طرح «خانواده قرآنی» ویژه زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: طرح «خانواده قرآنی» در قالب یک صفحه آموزشی سه بعدی مجهز به «کیو آر کد» اجرا می‌شود.


وی تصریح کرد: در این طرح که برای رده‌های سنی مختلف طراحی شده است پس از باز شدن صفحه زائران با توجه به گروه سنی و اعضا خانواده بسته آموزشی قرآنی خود را انتخاب می‌کنند و سپس آموزش‌های لازم توسط کیو آر کد در مدت بیست دقیقه به زائران ارائه می‌شود.


رئیس اداره علوم قرآنی افزود: بسته‌ آموزشی طرح خانواده قرآنی شامل بسته‌های آموزشی برای رده‌های سنی مختلف از جمله کودکان 4 تا 8 سال، نوجوانان 8 تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 16 سال دختر، 12 تا 16 سال پسر و جوانان 16 سال به بالا می‌باشد.


وی با بیان اینکه در این طرح برای همه اعضای یک خانواده آموزش‌هایی ارائه شده، اظهار کرد: در طرح خانواده قرآنی  همچنین بسته‌هایی برای آموزش قرآن به پدران و مادران نیز در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام شجاع ابراز کرد: نکته قابل توجه در بسته‌های آموزشی طرح خانواده قرآنی این است که زمان آموزش آموزه‌های قرآنی را به حداقل می‌رساند و در عین حال محتوای آموزشی به صورت کامل به زائر عرضه می‌شود و با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی محتوای آموزشی در برخی از قسمت‌های آن به روز می‌شود.


وی ادامه داد: این بسته‌های آموزشی قرآنی کاملا جذاب و براساس استانداردهای روش‌های ارائه محتوا طراحی شده و در آن یک موضوع واحد برای تمام اعضا خانواده و براساس سن و جنس دنبال می‌شود که با جانمایی اسپیکر و هندزفری می‌توان آیات مربوطه را در کل صفحه بارگزاری کرد.


رئیس اداره علوم قرآنی عنوان کرد: محتوای موجود در این بسته آموزشی به صورت کوتاه و چند خطی است که مبدا و مقصد آن مشخص است و در چند جمله کوتاه به مخاطب ارائه می‌شود و قابل تثبیت در قالب‌های ارائه شده در صفحه را دارد.


وی با بیان اینکه بسته‌ آموزشی خانواده قرآنی راهنمای خادم و یا استاد دارد، اظهار کرد: طبق دستورالعمل این طرح خادم قرآنی وظیفه راهنمایی زائر را دارد و اساتید قرآنی دارالقرآن می‌توانند با استفاده از بسته آموزشی به خوبی با زائران ارتباط برقرار کنند.


شجاع یادآور شد: تمامی بخش‌های آموزشی وترویجی دارالقرآن الکریم از جمله واحدهای تفسیر و حدیث، قرائت و حفظ،کودک ونوجوان و محافل و مسابقات در اجرای این طرح درگیر خواهند شد و هر یک از این واحدها با مشورت و جلسات مداوم نسبت به طراحی و چگونگی ارائه بسته‌های آموزشی اقدام خواهند کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران