حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ) حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ)

حضرت زهرا (س) حجت برای حضرت حجت (عجّ)

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در گردهمائی روحانیون و مداحان کاروانهای عتبات با اشاره به مقام ولایت و عصمت کبرای حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) اسوه حسنه و حجت الهی برای ادامه معصومین (ع) است.

 به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات با اشاره به مقام عصمت و ولایت کبری حضرت زهرا (س)، آن حضرت را اسوه حسنه و حجت الهی برای حضرت حجت (ع) خواند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به معنای حجت گفت: حجت بودن بر محور عصمت می چرخد و عصمت سبب حجیت قول و فعل و تقریر شخص معصوم می گردد، لذا حضرت صدّیقه طاهره (س) اگر چه پیامبر و امام نبوده است ولی دارای مقام عصمت وولّایت کبری و از حجج الهی است.


وی افزود: هر پیامبر یا امامى، معصوم است؛ امّا هر معصومى، امام یا پیامبر نیست و روح مجموعه روایاتی که در فضایل و منقبت حضرت زهرا(س) وارد شده مخصوصاً حدیث منسوب به امام عسکری(ع) و امام رضا (ع) بر این اشعار دارد که آن حضرت از حجج الهی بوده و معصومین (ع) هم به قول و فعل آن حضرت استناد می کردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق حضرت صدیقه طاهره (س) را ازمظاهر تام اسمای الهی وآینه تمام نمای حق تعالی برشمرد و تأکید کرد: شناخت چهره ملکوتی آن حضرت کار آسانی نیست و به فرموده حضرت امام خمینی(ره) حضرت زهرا (س) « در مراتب معنوی آن قدر بالا بودند که دست ملکوتی‌ها هم به آنها نمی رسد».


وی گفت: نبی مکرم اسلام هم فرموده اند: مراتب عظمت و کمال روحی این عدیل قرآن آن قدر بالا است که با چشمان کم نورخاکی نمی توان به کنه معرفت آن آیت کبری راه پیداکرد بنابراین آنچه را ما درک می کنیم و نسبت به آن شناخت پیدا می نماییم بیشتر چهره ملکی وجنبه بشری و سیره زندگی فردی و اجتماعی آن حضرت است.


وی در مورد بهترین راه برای شناخت حضرت صدیقه طاهره اظهار داشت: برای شناخت آن حضرت باید دست به دامن پیامبر اعظم (ص)، امیر مؤمنان وسایر امامان(ع) و صحابه شد و از چشمه زلال علم ومعرفت که در قالب احادیث به ما رسیده است استفاده کرد و آنچه را همگان تا به حال گفته و بعد از این گفته خواهد شد قطره ای از اقیانو س بزرگ و عمیق کمالات آن غایت نظام خلقت است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: حضرت صدیقه طاهره در شکل گیری وجود فیزیکی و جسمانی یازده قرآن ناطق واسطه فیض تکوینی بوده است، و مادر آنان محسوب می شود و هم بنابر آنچه در روایات ابتدای خلقت و آفرینش انوار ائمه اطهار (ع) وارد شده است در خلقت نوری آنان وساطت داشته است زیرا هنگامی که خداوند نور حضرت فاطمه (س) را آفرید وجود نوری ائمه معصومین (ع) از نور او نشأت گرفتند.


وی به اشاره به زهرا نامیدن حضرت فاطمه ، در مورد الگو و اسوه بودن کوثر محمدی خاطر نشان ساخت: همان گونه که قرآن کریم، پیامبر را برای همگان اسوه حسنه معرفی کرده است امام عصر (ع) که خود حجت خدا و قرآن ناطق است نیز دختر پیامبر را برای خویش به عنوان اسوه حسنه معرفی کرده و فرموده است: « دختر پیامبر اکرم (ص) الگوی من است».


وی حضرت زهرا را هم کفو امیرمومنان علی (ع) برشمرد و گفت: امام صادق (ع) فرمودند: اگر خداوند امیرالمؤمنین (ع) را برای فاطمه (س) خلق نمی کرد، در روی زمین کفو و همتایی برای او پیدا نمی شد بنابراین همان گونه که قول وفعل و تقریر امیر مومنان حتی برای سایر امامان حجت بوده است قول وفعل و تقریر هم کفو ایشان هم برای امامان حجت است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی درپایان اشاره ای به مصحف فاطمی کرد و گفت: حضرت زهرا (س) دارای مصحفی است که این مصحف توسط جبرئیل پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به ایشان حدیث شد و حضرت علی (ع) آن را کتابت کرد، این مصحف از مواریث افتخار آفرین است و امامان معصوم (ع) بدان استناد کرده و درمقابل دیگران بدان احتجاج می نمودند.




نظرات کاربران