نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود

نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود

رییس جامعه الزهرا(س) از برگزاری نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست خبری اولین همایش ملی کتاب سال بانوان روز دوشنبه (ششم اسفندماه) درسالن نشست های جامعه الزهرا(س) برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی رییس جامعه الزهرا(س) و رییس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان در این نشست با بیان این که جامعه الزهرا(س) در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه دارد، گفت: سعی می‌ کنیم بدون برخورد شعاری کارهای عملی داشته باشیم و به همین منظور بیانیه و تجمعی حول محورهای هفت گانه این بیانیه خواهیم داشت.


حجت الاسلام والمسلمین مدنی عنوان کرد: در ارتباط با پذیرش جامعه الزهرا(س) امسال 5300 نفر در سطوح کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته های مختلف برای برگزاری آزمون در قم و در مراکز استان های کشور در محل های امتحان شرکت خواهند کرد، البته این قضیه غیر از پذیرش بین الملل ما است که به صورت مستمر صورت می‌ گیرد.


رییس جامعه الزهرا(س) با اشاره به برگزاری اولین همایش کتاب سال بانوان یادآور شد: این یک گام بسیار بزرگی است چراکه در جمهوری اسلامی تاکنون چنین همایش هایی در سطح ملی و به صورت گسترده نداشته ایم.


وی عنوان کرد: مقدمات کار از دو سال قبل آغاز شد و هیأت امنای جامعه الزهرا(س) و حوزه با این مسأله موافقت کرد؛ حدود 600 اثر رسید که در مرحله ارزیابی مختلف قرار گرفته و نتیجه این تلاش ها را در روز پنجشنبه (نهم اسفندماه) شاهد خواهیم بود که در این مراسم حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی سخنرانی خواهند کرد.


خانم دکتر ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) نیز در این نشست یادآور شد: با توجه به این که در چهل سالگی انقلاب هستیم همایش کتاب سال بانوان به صورت ملی برگزار می‌ شود.


وی با اشاره به این که یکی از مباحث ضروری در انقلاب نقش زنان در میراث مکتوب تمدن اسلامی است، گفت: تألیفات زیادی از سوی بانوان در طول چهل سال انقلاب تدوین شده که مورد غفلت قرار گرفته از این رو به منظور اهتمام به شناسایی استعدادهای برتر در عرصه مطالعات زن و خانواده این همایش کمک شایانی خواهد کرد.


وی با تأکید بر این که این همایش موجب رقابت و نشاط علمی بین پژوهشگران بانو در عرصه علوم انسانی و اسلامی می‌ شود، گفت: با استقبال گسترده ای از جامعه بانوان و مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی مواجه شدیم و از سوی دیگر تیم های عملیاتی که دراین زمینه کار را آغاز کردند متعدد بودند تا جایی که بیش از 100 استاد سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی در ارزیابی کمک کردند.


معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با بیان این که حدود 600 اثر به دبیرخانه علمی همایش ارسال شد، ادامه داد: در نهایت از بین 147 اثر وارد به ارزیابی تفصیلی، حدود 33 اثر به جلسه نهایی کمیته علمی راه پیدا کرد و در نهایت 12 اثر حائز رتبه شدند که روز نهم اسفندماه مورد تقدیر خواهند گرفت.


وی با تأکید بر این که یکی از اهداف این همایش شناسایی خلاهای پژوهشی و علمی در موضوع زن و خانواده است، گفت: با نیاز سنجی و اولویت شناسی در آینده کارهای دیگری نیز خواهیم داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران