رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود

رعایت آداب زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود

حجت الاسلام و المسلمین هژبری سخنران بعثه رهبری در کربلا گفت: توجه به آداب ظاهری و باطنی زیارت موجب بهره گیری بیشتر از برکات آن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین هژبری سخنران بعثه رهبری در کربلای معلی امروز (7 اسفند) در گردهمائی دانشجویان و دانشگاهیان در سالن اجتماعات بعثه رهبری در کربلا گفت: توجّه به آداب زیارت، موجب بهره‌گیری بیشتر از برکات آن می شود.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: امام ششم فرمود: بین قبر امام حسین (ع) تا آسمان هفتم، محل رفت و آمد فرشتگان است و هیچ مَلَک مقرّب و پیامبر مرسَلی نیست که بدون اجازه خداوند به زیارت حسین بن علی مشرَّف شود.


وی با اشاره به آداب زیارت امام حسین (ع) افزود: ائمه معصومین (ع) که سفارش زیادی بر زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) داشتند، آدابی برای این زیارت بر شمرده‌اند و در برخی موارد به شیعیان نهیب زده و زیارت نکردن را از زیارت با عدم رعایت برخی آداب بهتر دانسته‌اند.


وی تجمل گرایی و توجه به نفسیات را از آفت های زیارت برشمرد و گفت: امام صادق به مفضل بن عمر فرمود: زیارت کنید امام حسین را بهتر از آن است که زیارت نکنید، و زیارت نکنید بهتر از آن است که زیارت کنید، واللّه اگر به زیارت قبر پدران خود بروید، اندوهگین و غمناک می‌روید، و به زیارت آن حضرت که می‌روید سفره‌ها با خود برمی‌دارید، درحالیکه باید ژولیده و گردآلود بروید.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری همچنین به اثرات سوء فضای مجازی بر سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: در جنگی که در فضای مجازی جریان دارد به شکل گسترده ای به اصل مترقی ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی حمله می شود و ما باید هشیار باشیم و این توطئه را خنثی کنیم.


وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امام حسین یک الگو ، اسوه، فکر، فرهنگ و مکتب است، افزود:  وقتی شما دانشجویان عزیز از این سفر معنوی به دانشگاه بر می‌ گردید ، به گونه ای رفتار کنیدکه هرکس شما را می بیند به یاد اصحاب امام حسین بیفتد، از خود مراقبت کنید و نماز اول وقت و تلاوت قرآن و امربه معروف را فراموش ننمایید.




نظرات کاربران