حق الناس گناهی که با شهادت هم بخشیده نمی شود

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی گفت: حق الناس گناهی است که موجب گرفتاری در دنیا و عذاب در آخرت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین هژبری سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی امروز(9 اسفند) در جمع زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه حق الناس گناهی است که با شهادت هم بخشیده نمی شود، اظهار داشت: عدم رعایت حق الناس موجب گرفتاری در دنیا و عذاب در آخرت می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری گفت: خداوند حق الناس را مقدم بر حق خویش قرار داده است و حضرت امیر(ع) در همین زمینه می فرمایند: «خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داد و کسی که حقوق بندگان را رعایت کند حقوق خدا را نیز رعایت خواهد کرد.»


وی در ادامه به تبعات عدم رعایت حق الناس برای انسان اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات تمام گناهان انسان به غیر از حق‌الناس با توبه بخشیده می‌شود، حق‌الناس حتی با شهادت که بالاترین فضیلت ممکن هست، بخشیده نمی‌شود.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آثار شوم دنیوی و اخروی حق الناس، اضافه کرد: عدم رعایت حق الناس و ظلم در حق دیگران از مواردی است که انسان در این دنیا آثار شومش را در قالب انواع بلاها و بیماری ها و گرفتاری های زندگی خواهد دید. ظلم به دیگران و رعایت نکردن حقوق مردم هم در این دنیا انسان را گرفتار بلاخواهد کرد و هم در آخرت به عذاب الهی دچار خواهد نمود.


حجت الاسلام هژبری همچنین با اشاره به سفارش امام حسین(ع) در شب عاشورا مبنی بر رعایت حق الناس، گفت: حق الناس گناهی است که سن و کوچک و بزرگ و زن و مرد نمی شناسد.


وی به زائرین توصیه کرد که برای بهره گیری بیشتر از برکات معنوی سفر کربلا تصمیم بگیرند که از همین امروز حق الناس را ادا کنند و آن را موکول به وصیت نامه خود نکنند چرا که امام حسین(ع) فرمود بهترین وصی انسان خودش است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران