فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است

فقر وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال است

حجت الاسلام و المسلمین هژبری در گردهمائی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلای معلی فقر را وسیله توسّل و تقرّب به خداوند متعال دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین هژبری در گردهمائی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلای معلی فقر را وسیله توسل و تقرب به درگاه خداوند عنوان کرد و گفت: اگر انسان ها به فقرمطلق خویش و غنی بودن مطلق پروردگار پی ببرند،  به درجات عالی ایمان و سعادت جاوردان دست پیدا می کند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه فقر در برابر غنای مطلق قرار دارد، تأکید کرد: انسان عین فقر و نیاز است و هیچ‌گونه نقطه غنایی در ذات او وجود ندارد همان‌طور که خداوند غنی تمام بوده و هیچ‌گونه نیازی در او وجود ندارد.


حجت الاسلام هژبری در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیه 15 سوره فاطر پرداخت و گفت: عبودیت و بندگی انسان برخاسته از معرفت حقیقی او به غنای مطلق مبدا هستی و به فقر ذاتی انسان است؛و تنها در سایه عبودیت و سر تسلیم فرود آوردن در برابر ذات پروردگار است که ایمان و اعتقاد انسان رشد می یابد و به سعادت جاودان می رسد.


وی در پایان به تبیین رابطه فقر انسان و توحید پرداخت و گفت: فقر انسان، راه ارتباط او با خدای متعال است. اگر انسان فقیر نبود، هیچ ارتباطی با خدای متعال نداشت چرا که دو موجود غنی، هیچ نیازی به یکدیگر ندارند.


وی افزود: اگر فقرهای خود را بفهمیم وبه غیر تکیه نکنیم، فقر ما، غنی مطلق را به ما نشان می دهد و معلوم می شود که حقیقتاً ما فقیر چه کسی هستیم. 




نظرات کاربران