همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد

همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات در تبریز برگزار شد

همایش روحانیون و مداحان کاروانهای عتبات عالیات در تبریز با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام و المسلمین پروانه مدیر محترم جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری در تالار دکتر مبین تبریز برگزار شد.

در این همایش حجه الاسلام و المسلمین پروانه مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری نقش کارگزاران در اعزام زائران به عتبات عالیات و حج را بسیار مهم و تاثیرگزار توصیف کرد.


وی با اشاره به سیاست های بعثه مقام معظم رهبری در بالا بردن کیفیت خدمت رسانی به زائران گفت: روحانیون و مداحان باید سطح معلومات و فعالیت های خودشان را بالا برده تا زائر مطالب جدیدی از روحانی و مداح کسب کند و از مطالب تکراری و ملال آور نیز پرهیز شود.


 


حجت الاسلام پروانه در ادامه در خصوص حج تمتع و عمره افزود:


با توجه به اعلام نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در ایام حج تمتع سال آینده، مذاکرات مربوط به حج عمره نیز با طرف عربستانی انجام خواهدشد.تا در صورت فراهم شدن شرایط، حج عمره مجددا برقرار می شود.


وی افزود: معمولا مذاکرات حج وعمره در زمان برگزاری موسم حج تمتع انجام می گیرد، و اگر شرایطی که جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده فراهم شود و طرف عربستانی در طول مذاکرات شرایط را بپذیرد، سال آینده سفر حج عمره  دوباره برقرار خواهد شد.


 


از هر فرصتی برای پیگیری فاجعه منا استفاده خواهیم کرد


وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان سعودی، نه سفارتی و نه کنسولگری دارد، بنابراین مذاکراتی در خصوص حج عمره نداشتیم، از قبل هم بنا بر این بود که مذاکرات  و توافقات مربوط به حج عمره در زمان برگزاری  حج تمتع، با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و طرف عربستانی برگزار می شد.مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری رهبری در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری فاجعه منا،  تصریح کرد:  پیگری مسائل مربوط به فاجعه منا هم توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری انجام می شود، در همین راستا طبق اظهار ریاست سازمان حج و زیارت غرامت شهدای مسجد الحرام به نمایندگی ایران در سازمان ملل پرداخت شده است. ولی تاکنون مسائل مربوط به شهدای منا به سرانجام نرسیده که در سفر اخیر  رئیس سازمان حج و زیارت  به عربستان، مسائل مربوط به فاجعه منا نیز در ذیل مذاکرات قرار گرفته بود و از هر فرصتی برای پیگیری فاجعه منا استفاده خواهیم کرد.


 


امکان اعزام زائر به سوریه فراهم است


حجت الاسلام پروانه، با بیان اینکه امکان اعزام زائر به سوریه فراهم است، عنوان داشت:  هیئتی متشکل از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای بررسی وضعیت  امنیتی و زیرساختی سوریه به این کشور اعزام شده بودند که نتایج بررسی ها مشخص کننده وضعیت اعزام زوار خواهد بود. سازمان حج و زیارت  اگر  شرایط را به نحوی ببیند که می توان سفرهای زیارتی به سوریه را بعد از وقفه چند ساله دوباره برقرار کند از سال آینده نیز مانند عراق به کشور سوریه هم برای زیارت قبر حضرت زینب(س)  زائراعزام خواهیم کرد.


وی اضافه کرد:  بعد از فراهم شدن شرایط، ابتدا عده ای به صورت محدود برای زیارت به سوریه اعزام می شوند و با بهتر شدن شرایط، اعزام عمومی هم به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت،  شرایط اعزام زائرین به سوریه نیز بعد از بررسی و نتیجه گیری هیئت اعزامی مشخص خواهد شد، در حال حاضر هم سازمان حج و زیارت هیچگونه اعزام زائر به سوریه ندارد.


 


کاروان های آزاد عتبات باید ساماندهی شوند


حجت الاسلام پروانه با بیان اینکه کاروان های آزاد عتبات عالیات باید ساماندهی شوند، گفت: با توجه به شرایط امنیتی کشور عراق, شاهد هستیم که تمام حوادثی که برای  کاروان های زیارتی اتفاق می افتد، مربوط به کاروان هایی است که بدون مجوز سازمان  حج و زیارت به  کشور عراق اعزام می شوند، و چون سازمان  حج و زیارت تامین امنیت  زائران را در نظر می گیرد ولی کاروان هایی که به شکل آزاد عمل می کنند مسائل حوزه های امنیتی را رعایت نمی کنند به همین خاطر سازمان حج وزیارت، در پی سازماندهی  این کاروان های آزاد است.


 


درابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین ایران نژاد مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری دراستان آذربایجان شرقی از اهداف برگزاری همایش روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات گزارشی ارائه کرد .


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران