حجت الاسلام و المسلمین بهجتی:

موعظه غذای روح انسان است

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی در نشست هماهنگی و آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی بعثه رهبری در کربلای معلی با اشاره به گستره موعظه و نصیحت در آیات و روایات گفت: موعظه غذای روح و مایه حیات انسان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، نشست هماهنگی و آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز (11 اسفند) با حضور کارکنان ستاد عملیات بعثه در کربلا برگزار شد.


در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین بهجتی با اشاره به گستره موعظه و نصیحت در آیات و روایات گفت: از روش‌های تربیت دینی و دعوت به خدا، موعظه و نصیحت است و در کلام الهی از خدای متعال به‌عنوان ناصح و واعظ و از قرآن به‌عنوان موعظه و تذکره یاد شده است.


وی در ادامه موعظه و نصیحت را غذا و مایه حیات روح خواند و افزود: سرّ اینکه حضرت علی(ع) «موعظه» را، موجب احیاء و زنده شدن قلب انسان معرفی نموده این است که به وسیله اندرزها، زنگار غفلت و بی‌خبری از دلها زدوده شود» یعنی موعظه موجب زدوده شدن زنگار غفلت از قلب انسان می‌شود و «احیاء قلب» نیز معنایش همین است.‌


حجت الاسلام و المسلمین بهجتی در بخش دیگری از سخنان خود کارکنان را به غنیمت شمردن فرصت خدمت به زائرین توصیه کرد و گفت: امام علی (ع) در فرازی از مناجات شعبانیه در مقام اهتمام به فرصت ها به خدا عرض می کند: «من با امروز و فردا کردن و از دست دادن فرصت ها، در حق خویش ظلم نمودم.» و از این عبارت معلوم می شود که ضایع نمودن فرصت ها نیز، نوعی ستم در حق خویشتن است.


در پایان این مراسم کارکنان و کارشناسان به ارائه نقطه نظرات خود و بازخوردهای دریافتی از زائرین برای بهبود و تعالی برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران