مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت

مکتب امام حسین، نسخه عاقبت به خیری بشریت

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی درتجمع زائران ایرانی عتبات عالیات در سرداب علقمی حضرت ابالفضل (ع) گفت: مکتب امام حسین(ع) نسخه عاقبت به خیری بشریت است.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هژبری سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، در جمع زائران کاروان های ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابالفضل (ع) مکتب امام حسین(ع) را نسخه عاقبت به خیری بشریت دانست.


حجت الاسلام هژبری با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: در روایتی از پیامبر آمده است که مردم در خواب اند، وقتی مردند؛ بیدار می شوند، مراد این حدیث آن است که مردم در دنیا در خواب غفلت اند، وقتی مردند، از غفلت بیدار می شوند و می فهمند که فرصت ها را از دست داده اند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره به تأثیر یاد مرگ در غلبه بر وسوسه های نفسانی گفت: یاد مرگ، خواهش هاى نفس را مى میراند و رویشگاه هاى غفلت را ریشه کن مى کند و دل را با وعده هاى خدا نیرو مى بخشد، طبع را نازک مى سازد و پرچم هاى هوس را درهم مى شکند و آتش حرص را خاموش مى سازد و دنیا را در نظر کوچک مى کند.


وی در ادامه با اشاره به آیه 102 سوره آل عمران اظهار داشت: این آیه، آیه عاقبت بخیری است و از امام جعفر صادق (ع) در همین زمینه نقل شده است: دو عمل انسان را عاقبت بخیر می کند.اولین اینکه نعمت هایی را که خدا به انسان داده در نظر گرفته آن نعمت را خرج گناه نکند .


وی گفت: اگر انسان بخواهد عاقبت به خیر بشود همانگونه که هر روز در نماز از خداوند    می خواهیم که ما را هدایت کند و از راه کسانی که بر آنها غضب کرده است نجات دهد، باید ابتدا به ولایت و ریسمان الهی متمسک شویم.


وی افزود: پیامبر در حدیث ثقلین فرمودند: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازید هرگز گمراه نخواهید شد.»


حجت الاسلام هژبری در پایان به اهمیت زیارت امام حسین در عاقبت بخیری زائرین اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا(ع) برای شفاعت بندگان و عاقبت بخیری بشر، تسلیم قضا و قدر الهی شد و زائرین حسین بن علی مورد شفاعت آن حضرت قرار خواهند گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران