گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸ گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸

گزارشی از ثبت نام حج تمتع ۹۸

اشکهای شوق مرد مو سپیدی که آرزوی ۱۲ ساله اش در حال تحقق است یا دعای خیر بانوی میانسالی که تمام هم و غمش دیدن خانه محبوب است، شاید از زیباترین صحنه های ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۹۸ باشد.

پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت نوشت: همزمان با آغاز نام نویسی از متقاضیان حج تمتع ۹۸ آن عده از هموطنانی که تا پایان بهمن ماه ۱۲ سال قبل (۱۳۸۵) قبض های فیش حج تمتع را به شوق دیدار خانه محبوب خریداری کرده  و اطلاعات خود را در سامانه rezeve.haj.ir بروز رسانی کرده بودند از ساعات اولیه صبح روز جمعه (دهم اسفندماه) راهی دفاتر کاروان های حج وزیارت شدند تا برای عزیمت به سرزمین وحی در ماه‌های آتی ثبت نام کنند و در این میان حضور این ودیعه گذاران در روز نخست بسیار پر رنگ بود.


از همان ساعات اولیه ثبت نام در کاروان ها، استقبال بی نظیری از سوی متقاضیان صورت گرفت و خبرها از استان ها و کاروانهای حج امسال حکایت از شوق وصف ناپذیر متقاضیان برای عزیمت به سرزمین وحی را نشان می داد.


علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت نیز از ابتدای زمان نام نویسی در محل کار خود حضور یافت و ضمن ارتباط با مدیران حج و زیارت همه استان ها و بررسی عملکرد واحد‌های فناوری و بخش های پاسخگویی و .... در جریان دقیق روند نام نویسی قرار گرفت.


رییس سازمان حج و زیارت از نزدیک در جریان این خدمت رسانی از سوی خادمان حجاج قرار گرفت و حتی نکات ضروری برای سرعت عمل در نام نویسی و رفع ایرادات احتمالی را مورد اهتمام قرار داد.


رشیدیان همچنین دقایقی را در جایگاه پاسخگویی به متقاضیان جهت مطلع شدن از مشکلات و مسایل مردم و متقاضیان ثبت نام قرار گرفت و به برخی سوالات متداول نیز پاسخ داد.


اما شاید زیباترین لحظه ای که می تواند برای خادمان سازمان حج و زیارت ملموس باشد ، لبخند رضایت و دعای خیر متقاضیان سفر حج تمتع ۹۸ باشد.


این احساس رضایت در بازدید علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه از برخی کاروان های شهر تهران و برخورد نزدیک با متقاضیان دیده شد.


رییس سازمان حج و زیارت در بازدید میدانی از چند کاروان حج تمتع ۹۸ که به نام نویسی از متقاضیان حج پیش رو اقدام می کردند ، گفت و گوهایی با مدیران کاروان ها و متقاضیان انجام داد.


وی در بازدید حضوری از کاروان های ۱۷۱۴۲، ۱۷۰۰۴ و ۱۷۵۵ و.... از نزدیک با مدیران کاروان ها، دست اندرکاران و متقاضیان حج ۹۸ گفت و گو کرد.


اما در این بازدید های میدانی و حضوری زیباترین صحنه هایی که به وقوع پیوست لبخند رضایت و اشک شوق متقاضیان سفر حج تمتع ۹۸ بود؛ همانهایی که ۱۲ سال را به انتظار دیدار با حضرت محبوب به سر کردند.


آقای ابوالقاسم مشکین پیرمرد سپیدمویی که ۱۲ سال را به انتظار سفر به سرزمین وحی بوده است با تشکر از روند منظم نام نویسی و ثبت نام گفت: تصور نمی کردم که قیمت حج امسال با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم، به این شکل معقولانه در نظر گرفته شود.


وی از مسئولان نظام و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت که نه تنها با این قیمت تمام شده بلکه با این شرایط ، سفر حج را در کمال عزت و کرامت و امنیت فراهم کرده اند قدردانی کرد.


آقای محمود میرزاخانی مدیر کاروان ۱۷۱۵۵ نیز استقبال متقاضیان در نخستین روز نام نویسی را بسیار مناسب دانست و گفت: این استقبال برای روز نخست بسیار عالی بوده است؛ البته بسیاری از متقاضیان از نرخ تعیین شده برای حج امسال نیز ابراز رضایت می کنند.


آقای داوودی مدیرکاروان ۱۷۱۴۲ نیز روند نام نویسی در نخستین روز ثبت نام ها را بسیار عالی عنوان و ابراز امیدواری کرد که متقاضیان از روند در نظر گرفته شده راضی باشند.


آقای مرادی معاون یکی دیگر از کاروان ها نیز اظهار کرد: متقاضیان تا قبل از اعلام قیمت ها که متوسط آن نیز ۲۵ میلیون تومان می باشد، تصور نرخ های بالاتری را برای حج امسال داشتند اما خوشبختانه نرخ مناسبی با تلاش دست اندرکاران تعیین شده است.


رییس سازمان حج و زیارت نیز در گفت و گو با مدیران کاروان ها و متقاضیان توضیحاتی را در خصوص برنامه های انجام گرفته ارایه می داد .


اما زیباترین لحظات شکل گرفته زمانی است که مشتاقان سفر به سرزمین وحی از خدمات دست اندرکاران ذیربط ابراز رضایت می کنند.


بی شک کارکنان  و دست اندرکاران سازمان حج و مدیران و عوامل کاروان ها نیز از هیچ خدمتی برای رضایتمندی زایران دریغ نخواهند کرد.


| شناسه مطلب: 92589




حج98 حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران