پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع

پاسخ به پرسش های متداول زایران حج تمتع

همزمان با آغاز نام نویسی زایران حج تمتع 98بسیاری ازمتقاضیان پرسش های متداولی را در خصوص موضوعات حج تمتع آینده مطرح می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، همزمان با آغاز نام نویسی زایران حج تمتع 98بسیاری از متقاضیان پرسش های متداولی را در خصوص موضوعات حج تمتع آینده و ....مطرح می کنند. در زیر برخی از این پرسش ها و پاسخ آنها برای اطلاع زایران حج آینده آورده شده است:


 


آیا متقاضیان می توانند در استان های دیگری غیر از محل سکونت خود نام نویسی کنند؟


پاسخ: در فرآیند ثبت نام کاروان های حج 98 ، نام نویسی فقط در کاروان های شهر یا شهرستان محل اعزام که در سامانه انتخاب شده ، امکان پذیر خواهد بود؛ لازم است تا زایران دقت لازم را داشته باشند.ضمنا بر اساس اطلاع رسانی قبلی زایران تا روز قبل از آغاز ثبت نام امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات خود را خواهند داشت.


 


آیا اولویت های بعد از بهمن ماه سال 85 نیز می توانند در فرایند نام نویسی حج امسال حضور یابند و این مهم در صورت مثبت بودن چه زمانی خواهد بود؟


پاسخ: متقاضیانی که فیش های ودیعه گذاری آنها تا 30 بهمن ماه 85 است می توانند تا 5 روز پس از آغاز ثبت نام به کاروان ها مراجعه داشته باشند و در صورت خالی بودن ظرفیت و به تناسب سقف سهمیه هر استان، متقاضیان دارای فیش های تا 15 اسفند ماه 85 دعوت خواهند شد.


 


متوسط هزینه حج تمتع 98 چه مقدار خواهد بود؟


پاسخ: قیمت کاروان های حج امسال بین 21 میلیون تا 28 میلیون تومان تعیین شده که متوسط قیمت حج سال 98 حدود 25 میلیون تومان خواهد بود.


 


تاریخ دقیق اعزام های حج از چه زمانی آغاز می شود؟


پاسخ: اعزام زایران حدودا در دهه نخست تیرماه سال آینده انجام می گیرد؛ پرواز زایران به عربستان از 20 ایستگاه پروازی صورت می گیرد.


 


گذرنامه زایران چه مدت زمانی باید اعتبار داشته باشد؟


پاسخ: گذرنامه زایران عزیز باید تا 10 بهمن ماه سال 98 اعتبار داشته باشد در غیر این صورت باید متقاضیان اقدام به دریافت گذرنامه جدید کنند.


 


 اعزام های عمره مفرده از چه زمانی آغاز خواهد شد؟


قبل از عملیات حج 98 این مهم انجام نمی گیرد اما مقرر شده که مذاکرات عمره بعد از حج تمتع 98 پیگیری شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران