اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند

اهالی غزه بعد از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شدند

نخستین کاروان زائران عمره گزار نوار غزه شنبه شب پس از چهار سال محرومیت به سرزمین وحی مشرف شد.

روزنامه فلسطینی 'به نقل از وزارت کشور نوار غزه نوشت: گذرگاه زمینی رفح دیشب و امروز (یکشنبه- دوازدهم اسفند ماه) برای سفر نخستین کاروان عمره گزار نوار غزه اختصاص یافته و با سه هواپیما هرکدام با ظرفیت 266 زایر، انتقال مسافران از فرودگاه قاهره به سرزمین وحی انجام می شود. 
این وزارت خانه افزود: پس از اخذ روادید ، نخستین سری گذرنامه ها در ماه مارس به نوار غزه رسید و باقی گذرنامه ها برای گرفتن روادید سفر به عربستان به مصر ارسال شده است.
اهالی غزه چهار سال بود که به خاطر محاصره و بسته بودن گذرگاه رفح از سفر حج محروم بودند، هرچند که امسال هم افزایش هزینه های سفر نارضایتی فلسطینیان را به دنبال داشته است. 
عربستان سعودی پیش تر هم با اقدامات خود سفر حج فلسطینیان را مشکل کرده بود. ریاض پیشتر اعلام کرده بود که بدون کد ملی اردنی اجازه سفر عمره و حج تمتع را به فلسطینیان ساکن مرزهای 1948 و اهالی نوار غزه نمی دهد. با این اقدام بیش از یک میلیون و نیم فلسطینی از ادای فریضه حج و مناسک عمره بازماندند. این در حالی است که از حدود چهل سال پیش تاکنون فلسطینان با روادید اردن به حج می رفتند.
بسیاری از فلسطینی ها در غزه، کرانه باختری و قدس با توجه به نبود ساختار و تشکیلات فلسطینی، برای سفر به خارج از کشور از گذرنامه های اردنی استفاده می کنند، تفاوت این گذرنامه ها با گذرنامه های صادره برای اتباع اردن این است که گذرنامه فلسطینی ها فاقد کد ملی است. 
سعودی ها در نظر دارند با این اقدام آوارگان فلسطینی را به ترک محل اقامت و یا گرفتن هویت کشورهایی که در آن هستند، مجبور کنند. این اقدامات با طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه وطن جایگزین برای فلسطینی ها در یک راستا قرار دارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران