مکتب عاشورا، نسخه شفابخش دنیای امروز

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با اشاره به حقیقت امامت گفت: نسخه شفابخش دنیای امروز تمسک به اهل بیت(ع) و مکتب عاشورا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین هژبری خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، سحرگاه دوشنبه (13 اسفند) در جمع زوار حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) در صحن حرم مطهر آن حضرت با اشاره به حقیقت امامت گفت: نسخه شفابخش دنیای امروز تمسک به اهل بیت(ع) و مکتب عاشورا است.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به اهمیت فهم و تدبر در قرآن کریم اظهار داشت: امام حسین(ع) می فرماید: در تمام کتاب هایی که از جانب پروردگار بر انبیاء نازل شد خداوند علوم آن کتاب ها و حقایق آن کتاب ها را به قرآن مجید انتقال داد، اما فهم قرآن نیاز به معلم دارد و آن معلمان، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند.


وی افزود: خداوند متعال برای هدایت بشر در کنار قرآن کریم، انسان‌های  معصومی را قرار داد که هر کدام مصداق یک قرآن ناطق هستند.


وی افزود:‏ کتاب‏ خدا و ائمه معصوم(ع) مصداق و ما به ازاى‏ خارجى‏ یک حقیقت واحدند که بر عرصه هستى‏ مجال حضور و ظهور یافته‏ اند و به همین دلیل بود که رسول اکرم(ص) در آخرین روزهاى‏ زندگى‏ پربرکت شان فرمودند: همانا من شما را ترک مى‏ کنم و در میان شما، دو امانت نفیس مى‏ گذارم که اگر بدان‏ها تمسّک جویید، هرگز گمراه نمى‏ شوید: کتاب خدا و اهل بیتم را.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود امام حسین(ع)  را قرآن ناطق دانست و گفت: همان‌گونه که قرآن کریم معجزه جاویدان و ماندگار الهی است و برای تمام تاریخ و همه بشر نازل شده و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، مکتب امام حسین و قیام عاشورا نیز به زمان و مکان خاصی محدود نمی شوند و پیامبر اکرم(ص) در این باره فرمود: شهادت حسین(ع) حرارتی در دل‌های مؤمنان ایجاد می کند که هیچ‌گاه سرد نمی‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری مکتب اهل بیت و عاشورا را ترجمان قرآن کریم و نسخه شفابخش گرفتاری های بشر امروز خواند و به زائرین توصیه کرد: از امام حسین (ع) نه تنها درس حماسه و جهاد و ظلم ستیزی، که درس عبودیت و سخاوت و جوانمردی و ارزش گرایی و تهجّد و انس با قرآن را یاد بگیرند و در این سفر معنوی اتصال بین امام حسین و قرآن را حفظ نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران