کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان

حجت‌الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به تاثیرات تربیتی و اخلاقی سفر کربلا در زائران گفت: کربلا آیینه عبرت بشر در امتداد زمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام و المسلمین هژبری در گردهمائی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی، این سرزمین را آیینه عبرت بشر در امتداد زمان توصیف و به دانشجویان توصیه کرد که ظرفیت علمی این سفر را به خوبی بشناسند.


حجت‌الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به معنای قتیل العبرات خطاب به دانشجویان گفت: بدانید که همه اماکن تاریخی و مذهبی و به خصوص کربلا آینه عبرت برای امروز و فردای بشریت در امتداد زمان است و باید به دنبال دریافت پیام ها وعبرتهای آن بود و نباید صرفا یک نگاه تاریخی و مذهبی خالی به آنها داشت.


وی مکتب عاشورا و زیارت امام حسین (ع) را یک مکتب و فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش خواند و افزود: از شما دانشجویان و خواص انتظار می‌رود اسرار ومعارف نهفته در زیارت عاشورا و کربلا را بیشتر دریابید و سفیران مکتب سیدالشهداء در جامعه و دانشگاه ها شوید.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود کربلا را پلی از عالم خاکی به سوی عالم ملکوت خواند و گفت: کربلا سرزمین تحول ، بزرگراه و مسیر فرشتگان به عرش و  سفر از فرش به سوی عرش است لذا بکوشید تا از این سفر زمینی به سفر عرشی بروید و به حیات طیبه دست یابید.


وی در پایان با اشاره به اینکه عمر این سفر معنوی بسیار کوتاه است اما می تواند شروع و سرآغاز خوبی برای حرکت جدید در زندگی فردی واجتماعی باشد؛ از دانشجویان خواست در این چند روز زائر حقیقی امام حسین (ع) باشند و از برکات این سفر برای خودسازی فردی و اجتماعی بیشتر بهره ببرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران