کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان

کربلا ،آیینه عبرت بشر در امتداد زمان

حجت‌الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به تاثیرات تربیتی و اخلاقی سفر کربلا در زائران گفت: کربلا آیینه عبرت بشر در امتداد زمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت‌الاسلام و المسلمین هژبری در گردهمائی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی، این سرزمین را آیینه عبرت بشر در امتداد زمان توصیف و به دانشجویان توصیه کرد که ظرفیت علمی این سفر را به خوبی بشناسند.


حجت‌الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به معنای قتیل العبرات خطاب به دانشجویان گفت: بدانید که همه اماکن تاریخی و مذهبی و به خصوص کربلا آینه عبرت برای امروز و فردای بشریت در امتداد زمان است و باید به دنبال دریافت پیام ها وعبرتهای آن بود و نباید صرفا یک نگاه تاریخی و مذهبی خالی به آنها داشت.


وی مکتب عاشورا و زیارت امام حسین (ع) را یک مکتب و فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش خواند و افزود: از شما دانشجویان و خواص انتظار می‌رود اسرار ومعارف نهفته در زیارت عاشورا و کربلا را بیشتر دریابید و سفیران مکتب سیدالشهداء در جامعه و دانشگاه ها شوید.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود کربلا را پلی از عالم خاکی به سوی عالم ملکوت خواند و گفت: کربلا سرزمین تحول ، بزرگراه و مسیر فرشتگان به عرش و  سفر از فرش به سوی عرش است لذا بکوشید تا از این سفر زمینی به سفر عرشی بروید و به حیات طیبه دست یابید.


وی در پایان با اشاره به اینکه عمر این سفر معنوی بسیار کوتاه است اما می تواند شروع و سرآغاز خوبی برای حرکت جدید در زندگی فردی واجتماعی باشد؛ از دانشجویان خواست در این چند روز زائر حقیقی امام حسین (ع) باشند و از برکات این سفر برای خودسازی فردی و اجتماعی بیشتر بهره ببرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران