یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی

یاد خدا، راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در در جمع زائرین عتبات عالیات در سرداب علقمی حضرت ابالفضل(ع) گفت: یاد خدا تنها راه رسیدن به  ایمان کامل و آرامش دنیوی و اخروی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هژبری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، شامگاه دوشنبه(13 اسفند) در جمع زائرین عتبات عالیات در سرداب علقمی حضرت ابالفضل(ع) با اشاره به تأثیرات دنیوی و اخروی ذکر و یاد خدا گفت: ذکر و یاد خدا تنها راه رسیدن به ایمان کامل و آرامش دنیوی و اخروی است.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به آیه استرجاع گفت: وقتی میت را دفن می کنند به یاد اعمال و کارهای دنیایش می افتد و به این می اندیشد که چگونه باید حساب اعمال دنیاییش را پس دهد. در این هنگام از خدا می خواهد به او فرصت بازگشت به دنیا را دهد شاید بتواند کارهای اشتباهش را جبران کند.


وی افزود: این درخواست ها و تقاضا برای رجعت به دنیا عکس‌العمل ترس و حالت اضطرار و پریشانی است و هرگز دلیل بر پشیمانی و دگرگونی و انقلاب درونی و تصمیم واقعی مبنی بر تغییر مسیر زندگی نیست؛ از همین روست که قرآن می‌فرماید: اگر بازگردند، به همان اعمالی که از آن نهی شده بودند، باز می‌گردند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا یکی از دلایل این درخواست را دنیا گرایی و غافل شدن از یاد و ذکر خدا ذکر کرد و افزود: برخی دیگر از انسان‌ها نیز به علت تعلق خاطر بیش از حد به دنیا، از مرگ می‌گریزند؛ زیرا مرگ میان آن‌ها و دارایی های مادی شان جدایی می‌اندازد و دل کندن از آن همه امکاناتی که برای زندگی مرفه و پر عیش و نوش فراهم ساخته‌اند، برایشان سخت و طاقت‌فرساست.


حجت‌الاسلام والمسلمین هژبری در پایان سخنان خود به تأثیرات دنیوی و معنوی ذکر و یاد خدا اشاره و ابراز کرد: براساس آیات و روایات حقیقت ذکر و یاد خدا ، توجه قلبی انسان به ساحت قدس الهی و توجه دل به سوی پروردگار جهانیان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران