سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی:

توسل به امام حسین (ع) عین توحید است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با انتقاد از کج فهمی های وهابیت در خصوص توسل به ائمه معصوم (ع) گفت: توسل به ائمه معصوم شرک نیست بلکه عین توحید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هژبری، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران عتبات عالیات در صحن حرم مطهر امام حسین (ع) با اشاره به معنای حقیقی توسل گفت: توسل استمداد از غیر خدا نیست، بلکه وسیله قرار دادن اولیاء الهی برای استمداد از خداست و توسل و درخواست شفاعت از امام حسین(ع) عین توحید است.


حجت الاسلام و المسلمین هژبری با اشاره به شبهات مطرح شده در خصوص توسل به ائمه معصوم (ع) گفت: یکی از شبهاتی که وهابیت به شیعه وارد می کنند این است که متوسل شدن به غیر خدا شرک است، اما توسل در حقیقت عین توحید و وسیله قرار دادن ائمه برای نزدیکی به خداوند متعال است.


وی افزود: استغاثه از ائمه معصوم به معنای استفاده از شأن و جایگاه آنها برای توسل به خدا است و اولیاء الهی حاجت ها را با اذن خدا و با قدرتی که خداوند به آنان عنایت فرموده است بر آورده می سازند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به آیه«إِذَا سَأَلَک عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» ابراز داشت: خدا به پیامبر(ص) می فرماید: خود مردم نمی توانند نزد من بیایند و سؤال کنند باید نزد تو بیایند؛ اراده پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در طول خداوند است به همین دلیل رجوع به این بزرگواران شرک نیست، بلکه عین توحید است.




نظرات کاربران