افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم

افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات در نوروز/ شرایط را برای ایجاد درمانگاه در سامرا فراهم می‌کنیم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از افزایش پنج درمانگاه جدید در کربلا و نجف و فراهم کردن شرایط برای فعالیت دو درمانگاه در کاظمین و سامرا خبر داد.

محمد تقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از افزایش درمانگاه‌های ایرانی عتبات عالیات در تعطیلات نوروزی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا، حلی ساز تصریح کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در تعطیلات نوروزی  یکسری خدمات ثابتی خواهد بود که از قبل نیز انجام می‌شده است، اما با توجه به افزایش حجم زوار این خدمات نیز تغییر کرده و متناسب با این حجم جدید افزایش یافته است.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۳ درمانگاه در کربلا، ۲ درمانگاه در نجف اشرف و یک درمانگاه در کاظمین فعال هستند و با توجه به افزایش حجم زوار در نوروز بر تعداد این درمانگاه‌ها نیز افزوده می‌شود. بر این اساس ۳ درمانگاه در کربلا و ۲ درمانگاه نیز در نجف اضافه می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا درمانگاه جدیدی را در کاظمین اضافه و شرایطی را برای ایجاد یک درمانگاه در سامرا ایجاد کنیم.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: از این تعداد ۲ درمانگاه به صورت ۲۴ ساعته و یک درمانگاه به صورت ۱۶ ساعته در کربلا و در دو شیفت خدمات ارائه می‌کنند که با توجه به افزایش یا کاهش حجم زوار، این شیفت‌ها هم تغییر می‌کند و درمانگاه‌های فعال نجف و کاظمین هم به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود.
وی یادآور شد: تکنسین‌های بهداشت برای نظارت بر بهداشت آب و مواد غذایی زوار، پزشک در شیفت‌های مختلف، پرستار و کمک‌بهیار و کارشناس دارویی در هر درمانگاه از جمله نیرو‌های حاضر در درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در عتبات عالیات هستند.
 




نظرات کاربران