حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی

حمایت علمای جهان اسلام از مسجدالاقصی

با افزایش تنش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی طی روزهای اخیر، گروهی از علمای اتحادیه جهانی علمای جهان اسلام با صدور بیانیه‌ای حمایت مسلمانان جهان از این مسجد را خواستار شدند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ با افزایش اقدامات صهیونیست‌ها علیه مسلمانان در ارتباط با مسجد‌الاقصی، اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان (IUMS) خواستار برگزاری راهپیمایی در حمایت از مسجدالاقصی و مردم فلسطین شدند.  



در بیانیه‌ای که  این اتحادیه منتشر کرد، آمده است: هویت امت ما یعنی بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی، امروز مورد تهدید قرار گرفته‌است.



این اتحادیه که مقر آن در دوحه پایتخت قطر واقع است، خواستار دفاع از مقدسات اسلامی در برابر برنامه‌های رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن هویت اسلامی و عربی بیت‌المقدس شد. 



این اتحادیه بر اهمیت انجام اقدامات مختلف از جمله اختصاص دادن خطبه‌های نماز جمعه به اعلام همبستگی با بیت‌المقدس، مسجدالاقصی و جنبش فلسطین تأکید کرد.



گفتنی است؛ تنش‌ها در مسجدالاقصی از چند هفته پیش که رژیم صهیونیستی ورودی باب الرحمه در بخش شرقی بیت‌المقدس را بست، بالا گرفت. از آن زمان مقامات اسرائیلی مانع از ورود تعدادی از فلسطینی‌ها از جمله تعدای از  مقامات دینی به این مسجد شده‌اند.



مسجدالاقصی پس از اماکن مقدسه در مکه و مدینه مقدس‌ترین مکان اسلامی است.


ایکنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران