فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین

فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران از اعلام فراخوان موضوعات پژوهشی اربعین ویژه بانوان طلبه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، از برگزاری جلسه هم‌اندیشی و موضوع‌شناسی اربعین حسینی از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی در استان تهران با حضور محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی خبر داد.


وی افزود: در این جلسه سیداحمد حسینی‌حنیف فعال عرصه بین‌الملل و مؤلف کتب روش‌شناسی و اعتبارسنجی احادیث، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طوسی مدرس حوزه پژوهش، حجت مدرسی دکتری ادیان و روابط بین‌الملل، حجت‌الاسلام مهدی صارمی پژوهشگر و محقق علوم اسلامی، حجت‌الاسلام محمد باقرزاده محقق علوم اسلامی و مدرس علوم روشی، حجت‌الاسلام ایمان کاظمی پژوهشگر علوم اسلامی و مدرس دین شبکه‌ای، خانم مریم مأمورزاده فعال بین‌الملل و مدرس و مدیر حوزه علمیه خواهران و خانم رأفت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران به بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائل اربعین حسینی ویژه بانوان طلبه پرداختند.


مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در تهران، یادآور شد: با توجه به اشتیاق عظیم و میلیونی زائران حرم سیدالشهداء و حرکت بی‌نظیر راهپیمایی اربعین حسینی که در واقع یک تصمیم بشری نیست و تمامی عشق و شور و هیجان و آرامش آن با ید الهی و ملکوتی اتفاق افتاده است، بعثه مقام معظم رهبری در تلاش است تا در جریان‌سازی علمی و پایه آن نقش داشته باشد.


وی افزود: طبیعتاً برای حرکت در فضای علمی، نیازمند محتوا و منابع پایه و مواد اولیه مشخص با موضوعات مرتبط و مسئله‌محور آن حوزه یعنی اربعین حسینی هستیم. آنچه بیشتر به چشم می‎آید کمبود فعالیت روشمند در این حوزه است.


وی اضافه کرد: به همت کمیته فرهنگی اربعین استان تهران اولین حرکت از ابتدا در حوزه پژوهش فعال‌شده است. محور موضوع‌شناسی اربعین حسینی و بانوان، اولین حرکت در حوزه پژوهش است که با هماهنگی این کمیته با حوزه علمیه خواهران اجرایی شده است.


حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: بعثه مقام معظم رهبری نیز به‌نوبه خود با تشکیل نشستی با حضور کارشناسان حوزه تحقیق و پژوهش به مسئله موضوع‌شناسی اربعین حسینی و بانوان پرداخته است که نتیجه آن تماماً در اختیار کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین قرار می‎گیرد.


وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان موضوع‌شناسی، تمامی اساتید شناسایی‌ و حیطه‎های علمی مطرح‌شده شامل جامعه‌شناسی و ارتباطات، علوم سیاسی، علوم تربیتی، ادبیات و هنر، سلامت، قرآن و حدیث، تاریخ و سیره، فقهی کلامی، اقتصادی، حقوقی و خانواده با محوریت اربعین حسینی و بانوان برای شان ارسال شد تا با نظر کارشناسی در جلسه حاضر شوند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران تصریح کرد: بعد از یک هفته نظرات و پیشنهاد‌های اساتید جمع‎آوری و جمع‎بندی شد و از مجموع پیشنهادهای ارائه‌شده ۴۵ مورد تأیید گردید و در روزهای آینده برای فراخوان عمومی به بانوان طلبه در مدارس علمیه خواهران تهران اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران