برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه

برگزاری 245 دوره حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه

245 دوره حفظ قرآن کریم برای گروه سنی کودک، نوجوان و جوان از سوی واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در سال 97 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آموزش قرآن کریم به کودکان، نوجوانان و جوانان در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) به ویژه در واحد خواهران از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که بیشتر ظرفیت پذیرش دوره‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) در فصل تابستان به کودکان و نوجوانان دختر اختصاص داده‌شده است.


دوره‌های حفظ مرکز قرآن و حدیث در طول سال برای کودکان و نوجوانان در قالب طرح محصلان برگزار می‌شود که در ایام تابستان به صورت سه روز در هفته و در ایام تحصیلی به صورت یک روز در هفته (روزهای پنجشنبه) برای قرآن آموزان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.


همزمان با سال 97، در واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث برای گروه سنی کودک، نوجوان و جوان 245 دوره در رشته‌های حفظ برگزار شده که از این تعداد 26 دوره به حفظ کودکان، 50 دوره به حفظ نوجوانان و 169 دوره به حفظ جوانان اختصاص داشته است.


در این دوره‌های حفظ که شامل حفظ آزمایشی، دوره‌های تثبیت (ویژه حفاظ)، حفظ مشکات و حفظ آزاد (هدی) می‌شود در سال 97، 250 قرآن آموز کودک، 517 فراگیر نوجوان و 2109 فراگیر و قرآن آموز جوان حضور داشتند.


ثبت‌نام در دوره‌های مرکز قرآن و حدیث برای گروه‌های مختلف سنی آزاد بوده و پذیرش کودکان و نوجوانان در این دوره‌ها از سن ۸ سال به بالا صورت می‌گیرد.


گفتنی است که در حال حاضر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) یکی از قطب‌های قرآنی کشور است که همه‌ساله در رشته‌های مختلف قرآنی افراد برجسته‌ای را به جامعه قرآنی کشور معرفی می‌کند.


آموزش قرآن در این مرکز به گروه سنی کودک، نوجوان و جوان با استفاده از اساتید برجسته و با توجه به جدیدترین روش‌های آموزشی در سطح ملی صورت می‌گیرد.


اضافه بر این به شرکت‌کنندگان در دوره‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) در صورت گذراندن دوره و قبولی از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) گواهینامه تخصصی حفظ قرآن کریم اعطا خواهد شد.


یادآوری می‌شود؛ ثبت‌نام دوره‌های جدید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) از خردادماه سال 98 آغاز و زمان ثبت‌نام از طریق سایت آستان مقدس به علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران