هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است

هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، هدف از خلقت را معرفت پروردگار دانست و گفت: یکی از کارهای اساسی ما معرفت پروردگار است. این مساله امر مهمی است که نمی توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر قائمی، سخنران بعثه مقام معظم رهبری شامگاه یکشنبه (19 اسفند) در جمع زائرین عتبات در سرداب علقمی حضرت عباس(ع) ضمن اشاره به این که خدا بندگانش را خلق نکرد مگر برای این که او را بشناسند، اظهار داشت: هدف اصلی خلقت معرفت پروردگار است.


وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد وگفت: این امام بزرگوار فرموده اند که راه شناخت خداوند این است که مردم هر زمان، امام زمان خود را بشناسند. در حدیث دیگری حضرت رسول(ص)  می فرمایند: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد مردنش مردن جاهلیت است.


وی گفت: همچنین امام صادق فرموده اند اگر مردم فضلیت خداشناسی را می دانستند و درک می کردند دیگر به شکوفه های رنگین دنیا حتی نگاه نمی کردند.


حجت الاسلام قائمی در ادامه دستیابی به سه نکته معرفت، محبت و اطاعت را مهم دانست و بر ضرورت توجه به آنها تاکید کرد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: متوکل عباسی می خواست امام علی النقی هادی (ع) را بترساند، از این رو دستور داد سربازان فراوانش هرکدام یک توبره خاک در وسط بیابان بریزند که این خاک ها تبدیل به تپه شد.


وی افزود: متوکل دستور داد که سربازان در مقابل این تپه سان ببینند و از سر طعن به امام هادی(ع) گفت شما هم سرباز دارید، حضرت فرمود بین انگشتان من را نگاه کن، در چهار سمت لشکریانی بودند که فرشتگان آسمانی بودند. متوکل عباسی حالش خراب شد و از هوش رفت. بر این اساس برنامه ای که متوکل برای زیر سوال بردن و ترساندن امام به کار برده بود، شکست خورد و خوار شد.




نظرات کاربران