عوامل برجسته دست یابی به عزت عوامل برجسته دست یابی به عزت عوامل برجسته دست یابی به عزت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عوامل برجسته دست یابی به عزت عوامل برجسته دست یابی به عزت عوامل برجسته دست یابی به عزت عوامل برجسته دست یابی به عزت عوامل برجسته دست یابی به عزت

عوامل برجسته دست یابی به عزت

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا ضمن برشماری عوامل دستیابی به عزت، گفت: عزت مساله مهمی است که همه دنبال آن هستند و هیچ کسی راضی نیست که ذلیل شود و از این رو انسان به دنبال عزیز شدن نزد مردم و خداوند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین بهجتی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در گردهمایی روحانیون کاروان های عتبات عالیات در کربلای معلی در تشریح عزت یادآور شد: مساله عزت یک شبه بدست نمی آید و یکسری عوامل است که انسان باید انجام دهد. کسی که عوامل و مسائل را طی کند خداوند او را عزیز می کند.  


حجت الاسلام و المسلمین بهجتی شش عامل را موجب عزت دانست و گفت: یکی از چیزهایی که عزت می آورد حسن خلق است. برخی همه امکانات را دارند اما حسن خلق ندارند. حضرت امیر(ع) می فرمایند: چه بسا عزیزی که هیچ چیزی ندارد اما خوش خلقی دارد.


وی از ترک طمع و دوری از گناه بعنوان دو عامل دیگر در بدست آوردن عزت دانست و افزود: گناه انسان را از عرش به فرش فرو می برد.


وی در ادامه یکی دیگر از عوامل بدست آوردن عزت را حفظ زبان عنوان کرد و گفت: علامه طباطبایی در هر مجلسی می نشست سخن نمی گفت، هر گاه از او سوال می کردند، پاسخ می داد.


وی افزود: یکی دیگر از عوامل بدست آوردن عزت، تقوا است. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: کسی که می خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقوا داشته باشد.


وی در ادامه ویژگی دیگری که انسان را عزیز می کند قناعت ذکر کرد و گفت: عدم قناعت انسان را ذلیل می کند و در صورت بی توجهی به قناعت انسان دچار اسراف و گناه می شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن برشمردن اهمیت زیارت سیدالشهدا (ع) ،  تاکید روایات وارده در زمینه اهمیت زیارت امام حسین (ع) را نشانه ای برجسته و ویژه دانست.


حجت الاسلام و المسلمین بهجتی زائری را که به زیارت آمده است ، کسی دانست که عزیز باشد و عزت کسب کند و افزود: زائری که با اوصاف پیش از زیارت بازگردد و نفعی از این سفر نبرد، دچار خسران بزرگی شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران