بازدید طلاب جامعه الزهرا از موزه حج

تعدادی از طلاب سطح سه رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت جامعه الزهرا از موزه حج حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به همت مرکز تخصصی «ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ، مطالعات اسلامی زنان» جامعه الزهرا، جمعی از بانوان طلبه از موزه حج حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم بازدید کردند.


در این موزه آثار هنری و فرهنگی حوزه حج با هدف حفظ و اشاعه دستاوردهای معنوی و فرهنگی نگهداری می‌شود که از جمله این آثار فرهنگی می‌‌توان به قرآن‌های نفیس و کتب خطی متعلق به خطاطان ایرانی و غیر ایرانی اشاره کرد.


قسمتی از این موزه به هدایایی اختصاص دارد که از مراکز و سازمان های مربوط به حج و زیارت کشورهای اسلامی، عموما عربی، به رهبر معظم انقلاب، وزراء، مسئولین بعثه و سازمان حج و زیارت اهدا شده است. 


ظروف چینی بسیار زیبا ازکشور چین، سجاده‌های نفیس پارچه‌ای از ترکیه، شمشیر ملیله‌کاری و فیروزه‌کوبی از عربستان و ... از جمله هدایایی هستند که در موزه حج نگهداری می‌شوند.


برپایه این گزارش، طلاب پس از بازدید از کتب خطی و آثار هنری در موزه حج از ماکت شهر مدینه قدیم بازدید کردند. این ماکت که وقایع مهم تاریخی رخ داده در مدینه النبی را با تمام جزییات در ابعاد کوچک در خود جای داده است نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.


در بازدید از این موزه که مسجدالنبی قدیم،کوچه‌های بنی‌هاشم، منازل ائمه (علیهم السلام)، قبرستان شریف بقیع و بقعه‌های آن، کوه احد، خندق، جبل ابوعبید، واقعه حره، ... به طورکامل بازسازی شده است مورد توجه طلاب قرار گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران