آیین‌نامه اجرایی کاروان‌های حج اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت، آیین‌نامه اجرایی کاروان‌ها شامل ضوابط و شرایط انتخاب کارگزاران حج تمتع را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت آیین‌نامه اجرایی کاروان‌ها شامل ضوابط و شرایط انتخاب کارگزاران حج تمتع را به‌ مدیران کاروان‌های حج در سراسر کشور ابلاغ کرد.


بر اساس این گزارش، تحقق حج ابراهیمی و زیارت مطلوب در صدر اهداف مأموریت‌ها، برنامه‌ها و وظایف سازمان حج و زیارت قرار دارد. از این‌رو یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق مأموریت اجرایی کاروان‌های حج تمتع به انتخاب و به‌کارگیری نیروی انسانی مؤمن، معتقد، متخلق به اخلاق و آداب اسلامی، باانگیزه، مجرب و حرفه‌ای در امر خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا در قالب کاروان‌های حج تمتع است.


این گزارش حاکی است، مدیریت برنامه‌ریزی، هماهنگی، هدایت و راهنمایی، آموزش و توجیه زائران حج تمتع در امور اجرایی از آغاز تا پایان مأموریت توسط کارگزاران حج و زیارت همچون مدیر، معاون و مأمور اجرایی در کاروان‌های حج انجام می‌شود، بنابراین این افراد پس از انجام آزمون‌های لازم انتخاب‌شده و با طی کردن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های مورد نیاز توسط سازمان حج و زیارت به‌کارگیری می‌شوند.


اقدام کاروان حج، اهداف کاروان حج، برآورد و ارزیابی محیط داخلی و خارجی سازمان حج و زیارت، سابقه اجرایی زیارتی، شاخص‌های کلیدی عملکرد کاروان حج، شرایط احراز مسئولیت در کاروان حج، شناسایی و جذب منابع انسانی کاروان حج و عملیات کاروان حج ازجمله موضوعاتی است که به‌‌عنوان آیین‌نامه کاروان‌های اجرایی به مدیران کاروان‌ها اعلام‌شده است.




نظرات کاربران