دکتر روحانی به زیارت حرم امامین کاظمین (ع) رفت

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه صبح امروز وارد بغداد شد و بلافاصله برای زیارت حرم امامین جوادین (علیهم اسلام) راهی کاظمین در شمال بغداد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری و 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق برای انجام سفر رسمی سه روزه، امروز وارد پایتخت عراق شد و بلافاصله پس از ورود به بغداد برای زیارت حرم مطهر امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) راهی کاظمین در شمال بغداد شد.
استقبال رسمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران تا ساعتی دیگر در کاخ السلام (صلح) ریاست جمهوری عراق توسط برهم صالح انجام خواهد شد. 


دکتر روحانی در جریان این سفر ،  با حضرت آیت الله العظمی سیستانی از مراجع عظام تقلید دیدار و به زیارت مرقد مطهر امیرمومنان(ع) در نجف اشرف و سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی خواهد رفت.
 


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی پیش از ترک تهران در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد  هدف از این سفر را گسترش روابط دو جانبه عنوان کرد. 


وی افزود: امروز با عراق، تقریباً در همه زمینه‌ها از جمله رفت و آمد، حمل و نقل، ترانزیت، گردشگری، زیارت، تجارت، سرمایه‌گذاری، مسایل سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی رابطه داریم .


وی اضافه کرد: امروز روابط اقتصادی ایران و عراق حدود ۱۲ میلیارد دلار در سال است که میتوانیم به راحتی در سال‌های آینده به ۲۰ میلیارد دلار برسانیم.



 




نظرات کاربران